Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

15 og 25mg Valium


Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres litt merkelig at det skal finnes 25 mg valium. Produsenten har nok satt en grense på 10 mg. Det samme gjelder nok stesolid og vival, finner ingenting som tyder på at de produseres mer enn 10 mg diazepam. Det kan nok tenkes at det finnes andre medikament på 25 mg med virkestoffet diazepam, men de lages nok i den tredje verden eller et annet land med få lover vedrørende medikamenter. Skulle tro de var spesiallagt for misbruk.

 

En annen grunn til at man finner enkelte som skriver om valium på 25 mg, kan jo være at de har tatt flere tabletter. Forstår jeg det riktig, fungerer ikke virkestoffet slik at om man tar to tabletter på 10 mg, vil det tilsvare 20 mg. Vet ikke helt hvorfor.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

 

En annen grunn til at man finner enkelte som skriver om valium på 25 mg, kan jo være at de har tatt flere tabletter. Forstår jeg det riktig, fungerer ikke virkestoffet slik at om man tar to tabletter på 10 mg, vil det tilsvare 20 mg. Vet ikke helt hvorfor.

 

Hvis du legger sammen 10+10, hva får du da? Eller om du tar to drinker, får du da dobbelt så høy promille som om du bare tar én? :D

 

Valium selges i følge Felleskatalogen kun i 5mg i Norge. http://www.felleskatalogen.no/

 

 

Dag

Lenke til kommentar

 

En annen grunn til at man finner enkelte som skriver om valium på 25 mg, kan jo være at de har tatt flere tabletter. Forstår jeg det riktig, fungerer ikke virkestoffet slik at om man tar to tabletter på 10 mg, vil det tilsvare 20 mg. Vet ikke helt hvorfor.

 

Hvis du legger sammen 10+10, hva får du da? Eller om du tar to drinker, får du da dobbelt så høy promille som om du bare tar én? :D

 

Valium selges i følge Felleskatalogen kun i 5mg i Norge. http://www.felleskatalogen.no/

 

 

Dag

 

Selvsagt, men mener å ha hørt at virkestoffet ikke fungerer på den måten, men da har jeg vel hørt feil. :)

 

Tar man 5 tabletter blir det hvertfall 25 mg, da. Kanskje derfor noen skriver 25 mg.

Lenke til kommentar

Skal ikke se vekk fra at det er mulig at 10+10 ikke er 20. Ved tobakk er ett av kritikkene mot "denicotinized" sigaretter at siden ikke kroppen tar opp alt nikotinet er det ikke slik at en 0.8 mg sigarett tilsvarer like mye nikotin-opptak som 8x0.1 mg sigaretter. Skal være helt ærlig å si at jeg skriver dette løst etter hukommelsen, men det er vel mulig å finne det for de som er interessert (noe jeg ikke er da jeg har sluttet å røyke!).

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...