Gå til innhold

[Løst] 4870x2 skfite kjølepasta - får ikke skjermbilde.


Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange har lest tråden allerede, hvis jeg ikke var presis nok, eller ikke forklarte situasjonen min ordentlig, si gjerne ifra!

 

Hei alle sammen!

Etter en liten ferie i Frankrike har jeg fått skaffet meg kjølepasta, spesifikt Ceramique Par Artic Silver (fransk), jeg ble fortalt dette var "non-conductive", noe som er anti statisk? Jeg ble også fortalt dette var et hakk bedre enn Artic Silver 5.

 

Grunnen til at jeg ønsker å skifte kjølepasta er fordi bruk av trykkluft på boks ikke gjorde noen forskjell på varmeovnen kalt 4870x2. Hvor temperaturen har steget opp til 110C i visse spill som har ført til skjerm "flickering".Jeg søkte litt på nettet hvor folk har fortalt at på dette kortet kan det forekomme støvklump ved sida av vifta, som gjør det umulig å fjerne støvet uten å åpne hele kortet.

 

Ettersom det er et X2 kort, må jeg åpne hele greia, hvor jeg må legge på ny kjølepasta, eller noe i den duren.

 

Jeg skal ha et par guider tilgjengelig med bilder og etc når jeg skal prøve å skifte kjølepasta alene.Jeg tror dette er de viktigste stegene (rett meg gjerne)

 

1. Skru av maskinen, ta ut strømledningen til maskinen.

2. Ta ut skjermkortet

3. "Åpne" skjermkortet ved å skru av skruene (følger guide om hvilke som skal skru av etc)

4. Fjern gammel kjølepasta ved å bruke væske med alkohol i (selvsagt ikke Øl etc, lol), jeg har kun Neglelakk tilgjengelig som har en alkohol prosent på 70%.

 

- Unngå å søle på selve skjermkortet

- Unngå Statisk elektrishet, har ikke anti statisk pose, ei heller anti statisk bånd, så jeg er nødt til å være "forsiktig" og eventuelt vente en god stund før jeg starter maskinen igjen.

 

5. Legg på nye kjølepasta, et tynt lag, gjerne bruk kredittkort til å spre det tynt (har noen gamle kort jeg kan bruke).

 

6. Ikke rør memory pads.

 

7++ Sette sammen kortet osv, sliter jeg litt med, skal jeg vente litt etter å ha lagt på ny kjølepasta, hvordan kan jeg sette de sammen uten å måtte søle på resten av kortet etc.

 

Takk for hjelpen, som alltid, uten dere hadde maskinen min kollapset for lenge siden.

 

Venter på svar i spenning ^^

 

Edit: beklager for elendig setning-struktur og leifer.

 

Edit2: jeg vurderer også å ghetto modde kortet, lage større åpning under vifta og fjerne gitteret som er over tilkoblingen så luftet kommer lettere ut. Mer enn det tørr jeg ikke.

 

Edit3: Vurderer å gjøre det på prosessoren også, nå som jeg er i gang, har lest at det er best å legge en liten "dætt" midt i hele greia, slik at det vil bli jevnt over tid, ettersom tynt lag overalt kan føre til luftbobler, noe slikt.

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg ønsker å skifte kjølepasta er fordi bruk av trykkluft på boks ikke gjorde noen forskjell på varmeovnen kalt 4870x2

Tipper det er varmt fordi kortet er full av støv.

Skru av det plastik dekslet som er over, slik at du kan rense den kjøleribba helt fritt for støv. Det gjør nok susen :thumbup:

 

Det er ganske lettvindt så lenge du har orden på skruene osv. Ta deg god tid.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ønsker å skifte kjølepasta er fordi bruk av trykkluft på boks ikke gjorde noen forskjell på varmeovnen kalt 4870x2

Tipper det er varmt fordi kortet er full av støv.

Skru av det plastik dekslet som er over, slik at du kan rense den kjøleribba helt fritt for støv. Det gjør nok susen :thumbup:

 

Det er ganske lettvindt så lenge du har orden på skruene osv. Ta deg god tid.

Er det mulig jeg kan gjøre dette uten å måtte bytte kjølepasta? er nok grunnen til at jeg kjøpte kjølepasta, at man måtte legge på nytt for å åpne hele greia, håper på svar, skulle til å jobbe med det nå ^^

Lenke til kommentar

fikk fjernet støvet og lagt på nytt kjølepasta, lagde også større åpning ved viten og utgangen til kortet.

Startet maskinen, funket bra , bedre temp ved idle og mindre lyd, men når jeg startet et spill (cod, nårjeg startet på en server ble skjermen svart og gikk til power save mode, slo av maskinen av og på flere ganger, forsatt samme problem bare nå ved oppstart.

 

Har en stygg følelse på at jeg har en stor tabbe på kortet, om det var kjølepasta, satte på feil skrue, eller en memory pad ble ødelagt, eller noe annet.

 

Får velåpne kortet igjen i morra hvis det kommer ikke noe annet på skjermen i morran .:)

Lenke til kommentar

Åpnet kortet igjen, la på nytt kjølepasta (fjernte det gamle, satt det sammen igjen, har forsatt det samme problemet, men nå lyser det tredje lyset på skjermkortet, google sier det betyr overheat.

 

Noen tips til hva jeg bør gjøre nå?

Eventuelt, hvordan jeg kan starte pcn uten et skjermkort? Skulle være mulig å koble til onboard graphics eller?

Googler, mens jeg venter på svar ^^

 

edit; faen, ser ut som hovedkortet ikke støtter onboard graphics.

 

Rett og slett, FAEN!

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Har du satt i strømkabelen til skjermkortet? Koblet du ut viftekabelen når du tok fra hverandre skjermkortet? Sjekk at vifta på skjermkortet går rundt når du starter opp.

 

ja, ja og ja ^^

 

Skal til en kamerat i morra, han skal prøve å hjelpe meg.

 

Glemte å nevne at det tredje lyset (den i midten) blinker på skjermkortet, en google søk sier at det betyr at kortet overhetes for lett.

 

Så sikkert noe med kjølepastan jeg har dritet meg utpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...