Gå til innhold

Test: Fujitsu Stylistic Q550


Anbefalte innlegg

Programvaren du nevner kan komme til mobile platformer som iOS og Android, men det er jo fordelaktig at de mobile enhetene er kraftige nok til både OS og programvare, og ikke er som produktet i denne anmeldelsen som sliter bare med OSet. Funderer over når du evt. har bruk for Dreamweaver og MMO-spill på mobilen though, skjermen er vel litt vel liten?

Det er vell nettbrett vi diskuterer, ikke mobil.

 

Du nevnte mobil.

Om noen vil nettbrettene sannsynligvis være kraftige nok, ja, men tror du virkelig det blomstrer av webside-utviklere som bruker en tablet som primær platform? Seriøse utviklere må nok ha en datamaskin for hånden uansett.

Ingen utvikler vil noensinne bruke et nettbrett som primær platform. Nettbrett i skjermstørrelse 24"+ tipper jeg aldri kommer i produksjon. Men som et supliment når man er i farten, som for eksempel er på besøk til en kunde eller sitter på toget vil det være kjekt å ha tilgang til verktøyene sine. :)

Ser den :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt dette nettbrettet en måneds tid og er etterhvert ganske fornøyd. Etter litt lesing på utenlandske fora har jeg:

- I strøminnstillinger (på batteri) økt CPU minimum til 50% (stod på 5%)

- Avinstallert alle unødvendige apps som maskinen kom ferdiginstallert med, inklusive Fujitsu InfinityLounge. Redusert programmer som starter automatisk til et minimum. Skrudd av Windows indexing. Mv.

- Justert opp windowsfonten litt, justert opp vindusikoner (lukk, minimer) til 40 og justert opp bredden på scrollbars ganske betydelig. Da går det plutselig som en drøm å bruke pekefingeren.

 

Hadde Fujitsu gjort disse endringene på forhånd hadde man fått en mye bedre brukeropplevelse fra starten av.

 

PS: I min pakke (bestilt fra dustin) fulgte det ikke med noe etui. Noen som vet om dette kan bestilles separat?

 

Enig. Jeg har HP Slate 500 som er enda mindre med 8,9 tommers skjerm. Et par grep i oppsett av Windows og den er ganske fingervennlig. Mitt bruk er hovedsaklig redigering av bilder i Lightroom og til det fungerer den greit nok, men rask er den ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Søplenettbrett. Skjermen er treg. Noen ganger reagerer den på trykk, andre ganger ikke. Man må trykke veldig hardt for å taste inn passord eller annen tekst. Ofte kommer det da tre eller flere av hvert tegn. Windows 7 var helt sirup. Windows 8 Beta var noe bedre. Windows 8 installeres nå. Blir ikke ytelsen forbedret, åker det rett tilbake til leverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...