Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av nettverk-kort


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny AMD266-PC og koble den sammen i nettverk med min nåværende AMD K62 300MHz/Voodoo3. Ser bl.a. på psdata.no at man kan velge imellom 10-12 forskjellige kort, fra kr.150,- til flere tusen. Hvis det er likegyldig hvilket man velger så er det vel bare å plukke det billigste .....eller??

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskort? Det som er essensielt er at det støtter både 10 og 100 mbit, og at det er lett tilgjengelige drivere, helst bør det være støtte i OS for kortet. Har Jensen-kort selv, trodde det var dårligere enn 3Com som jeg har hatt tidligere, men det fungerer smertefritt.

3Com har livstidsgaranti, tvilsomt om det er verdt prisen, dagens nettverkskort er stort sett gode alle sammen.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Har også et Cnet kort til kr. 150,-

 

MEN... har også prøvd med 3com-kort og dersom du har råd til - kaller det en "investering" - så kjøper du 3com. Det belaster prosessor mindre under bruk og du kan være ganske så sikker på å alltid ha drivere til kortet ditt. 3com har Windows XP-drivere til sine gamle ISA-kort laget i 1992. De tar kundene seriøst.

Lenke til kommentar

OK, takk for gode råd. Jeg har funnet et kort på psdata.no: Unex NIC Fast Ethernet PCI 10/100Mbit TPO til kr.139,-. Har tenkt å kjøpe ferdig oppbygd PC derfra, venter bare på GForce4.... :smile: Hva heter kabelen som forbinder maskinene forresten??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...