Gå til innhold

Problemer med installering av .NET Framework i XP Pro


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har virkelig problemer med å installere .NET Framework.

 

Har flere maskiner, men det er de to Lenovo T61 med XP Pro jeg og min venninne bruker hvor dette er problem. Om det bare hadde vært på den ene maskinen, altså min, så ville jeg trodd at jeg var klønete, men samme problem er også i hennes T61 som ikke var skikkelig oppdatert.

Oppdaterte alle programmer, og driver, og gikk på Windows Update.

 

Der var det full stopp med alle tillegg etter .NET Framework 3.0/3.5 og språkpakker.

 

Har prøvd å avinstallere hele .NET Framework og installere de kronologisk, men det stanser da også. Har googlet det og prøvd ulike metoder, men kommer ikke lenger.

 

Dette er det siste jeg har prøvd;

http://answers.microsoft.com/nb-no/windows/forum/windows_xp-windows_update/net-framework-oppdateringer-du-kan-f%C3%A5-feil-0x643/eba79485-090a-41af-81a1-1f731a21ac28

Det samme skjedde her - full stans, og får ikke ned resten.

 

Prøvde også å stanse ii***** ett eller annet også. Husker ikke nøyaktiv hva den prosessen het, men var via kjør og CMD eller noe slikt.

 

Maskinen til venninna mi har jeg ikke "rotet" med, bare konstatert at jeg ikke kommer lenger via Windows Update.

 

Er det noen som har noen glupe løsninger her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle installasjoner er kumulative, så .NET 4.0 vil ha med 3.5 også.

 

Om det er så, så tar prøver jeg først å installere det rett slik, og om det ikke går, så avinstallerer jeg hele .NET Framework for å se hvordan det da går. Det er mulig jeg har prøvd den fremgangsmåten før, men det skader ikke å prøve igjen.

 

Takk for forslaget, og at det er kumulativt.

 

Hva som enn skjer, så legger jeg inn tilbakemelding, og det merkelige er jo at det er BEGGE T61 maskinene.

Lenke til kommentar

Funker det ikke å installere .NET herifra heller?

Alle installasjoner er kumulative, så .NET 4.0 vil ha med 3.5 også. Skal ikke være noe poeng i å installere dem etter hverandre.

 

Det hjalp nok ikke. Prøvde på flere mulige måter, og det virker som at det er visual studio som stanser det hele. Når ingenting hjalp, så prøvde jeg alt av .NET Framework jeg fant og Visual Studio etc.+++ med REVO Unistaller. Det gikk som det måtte gå, når en bruker så kraftige verktøy. Nå funker ikke noe av .NET Framework og MSE sa også takk for seg :)

Dyttet inn AVG i stedet.

 

Selvsagt viste jeg hva jeg gjorde, men hva skal en gjøre. Vil prøve i det lengste. Har dog en nesten helt lik OS på en annen disk, da jeg klonet den over på denne. Er vel 2-3 uker siden, men har jo ikke helt fungerende .NET Framework på den heller så problemet består, og problemet er på to maskiner.

 

Skal vente litt til før jeg biter i det sure eplet og reinnstallerer alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...