Gå til innhold

Ulike rambrikker som kjøres med samme mhz


mr x

Anbefalte innlegg

jeg har 2 minnebrikker:

 

twinmos pc 2100(266mhz)og pc 3200(400mhzwindbond)

jeg kjører syntkron med cpu fsb 166(333mhz)

så 266rammen blir jo overklokket til 333 og 400 blir underklokket til samme speed som 2100brikken(333mhz)

 

har dette noe og si for ytelsen på systemet mitt?

vil pc 2100 rammen iallefall sinke ytelsen min på rammen.

 

nå snakker jeg vanlig oppsett..ingen overklokking av cpu"en

 

pc 3200 er på 512mb

pc 2100 er på 256mb

 

noen der ute som kan dette,eller har synspunkter om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC2100/PC2700/PC3200 indikerer bare offisiell topphastighet. Så lenge de er over/underklokket til en gitt hastighet (f.eks 166MHz/333DDR som du har gjort) vil de yte likt. (PC'n vil alltid stille timinger likt for alt minne.)

 

En ulempe med å overklokke PC2100-minne er at du ofte må ofre timing (f.eks CAS2 til CAS3) for å øke båndbredden (MHz). Timing har ganske mye å si for ytelsen så det er litt dumt å ofre.

 

Jeg hadde samme problemet selv, men min PC2100-ram taklet bare 146MHz på CAS3 så da solgte jeg den og har tenkt til å kjøpe litt mer PC3200 etter hvert. Nå kan jeg kjøre FSB/ram synkront på 200MHz og CAS 2.

 

Du er jo litt heldigere i og med at PC2100-rammen din vil gå på 166MHz, men du kan jo vurdere å selge selge brikken slik som jeg.

Lenke til kommentar

takk for 2 veldig bra svar..

jo du har jo seff rett der simen 1,kan ikke kjøre cas 2 med begge brikkene.men bedre ytelse er jo ikke og forakte.

kan man kjøre med cas 2 uten og justere volten på rammen

har dette noe og si hvis man skal overklokke(cas 2)?

 

håper du kan svare meg på dette simen 1..

ser ut som du kan dette veldig bra.

Lenke til kommentar

Takk takk :)

 

Jeg fikk mine to PC2100 CL2.5 brikker til å kjøre på CL2 på opp til 136MHz. Den nye PC3200 CL2.5 brikken min klarer CL2 på opp til 212MHz. Dette uten å justere spenningen på minnet. Hvis jeg hadde justert spenningen (eng. voltage) opp ville jeg kanskje klart noen MHz til. Jeg har ikke prøvd det så jeg aner ikke hvor mange MHz mer jeg kunne klart.

 

Du kan prøve å sette opp spenningen litt (0,1-0,2 volt opp). Kanskje du klarer få minnet til å kjøre på CL2.5 i stedet for CL3 på 166MHz.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...