Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen fusker i regnvær


Anbefalte innlegg

har en mitsubishi lancer 94 og jeg har hatt problemer med den når det gjelder i regnvær. har kjørt tre ganger i regnvær og bilen begynner og fuske under kjøringen. men når jeg kjører i tørt og fint vær skjer det aldri. + hørte med forrige eieren og hun sa at det har aldri skjedd med henne i regnvær. så kan dette være tennpluggene, coil, lmm-måler,bensinfilter. har prøvd og starte bilen uten lmm-måler men den dæver medengang. prøvde og kjøre uten lmm-målern et par meter men da måtte jeg gi gass hele tiden. idag fikk jeg selv startproblem med bilen satte i nøkkelen og den starta etter et par sekunder har aldri skjedd før.

 

noen tips?

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du montert åpent luftfilter ? Kan hende det kommer vann i det hvis du har det og bilen fusker.

har ikke åpent luftfilter

 

Det enkleste er å bytte ut tennplugger, ledninger, fordelerlokk og rotor, ville begynt med fordelerlokk og rotor, har hørt at sprekker i lokket kan føre til problem. (fukt i lokket)

hadde gjerne gjort men må vente til neste mnd men er det noen annet jeg kan gjøre f.eks sjekke om lmm-måleren er defekt??

 

når jeg fylte på bensin tidligere idag så ville bilen ikke gå idet hele tatt den kvælte seg på stasjonen(flaut) men fikk kjørt den hjem

Endret av suzukirmx03
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde gjerne gjort men må vente til neste mnd men er det noen annet jeg kan gjøre f.eks sjekke om lmm-måleren er defekt??

 

Den har du vel sjekket allerede. Hvis bilen endrer gange markant, så er den i orden. Det er hvis det blir ingen forskjell med lmm tilkoblet eller frakoblet du bør få mistanke. Så inntil videre får du bare anta at den er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...