Gå til innhold

Ny harddisk vises ikke i Min Datamaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kjøpte ny intern hardisk fra komplett (western digital caviar green 2TB) som jeg netopp koblet til. Problemet er at den ikke visest under harddiskstasjoner i min datamaskin... Den eneste hardisken jeg kan se er c disken. hva er problemet, og hva har jeg eventuelt gjort galt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekket BIOS om den er på lista over hardisker? satt du den i en av tredjeparts SATA portene? (du kan se det på fargen, det er mest sannsynlig flest av den som ikke er fra en trdjepart) jeg ville ikke ha satt den i tredjeparts kontrollerens port.

Skrevet

sjekket BIOS om den er på lista over hardisker? satt du den i en av tredjeparts SATA portene? (du kan se det på fargen, det er mest sannsynlig flest av den som ikke er fra en trdjepart) jeg ville ikke ha satt den i tredjeparts kontrollerens port.

Koblet til hardisk nr. 2 på alle mulige måter (forskjellige strømkabler, 2 forskjellige sata kabler.) og alt virker med nr 1, men ikke med nr 2.

Skrevet

Løsningen er Disk Management. Harddisken må formateres (evt partisjoneres først) og tildeles en bokstav før den er synlig i min datamaskin.

Skrevet

men windows skal jo se en hdd som ikke engang er "mountet" til PCen.

du kan eventuelt bytte fra ACHI til IDE. eller omvendt. ved mindre du ikke har et RAID oppsett.

Skrevet

Windows oppdager disken, men den vil ikke vises i min datamaskon med mindre den er formatert.

Høyreklikk på min datamaskin > behandle > disbehandling > høyreklikk på den uformetere disken > velg formater

Etter det skal det er det bare å følge instruksjonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...