Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Vel. Det kan muligens funke på deg. Men det er jo å si nettopp de tingene som har ødelagt for så mange menn.

Det er veldig fint at du bidrar til tråden og kommer med råd.

Men du må innse hvor grusomme de som er av ditt kjønn kan oppleves som av usikre mannfolk.

Nesten alle som spanderer øl og slikt blir bare brukt. Det er sjelden at det er disse mannfolka som tar med seg jenta hjem for å si det sånn.

 

Altså, de linjene jeg kom med er jo for å gjøre det hele mer interessant og morsomt.

Det spiller heller ingen rolle om man er litt småfrekk.

Det får jenter til å føle noe. Enten det er negativt eller positivt, så blir de plutselig mer interessert fordi de faktisk FØLTE noe.

 

Hvis man har selvtillit og god ustråling vil jenter stort sett reagere positivt, samme faen hva man sier.

For å komme til det punktet må man bare prøve og feile litt, si en del teite ting, og dumme seg ut gang på gang.

Helt til man lærer å gi faen.

 

 

Ja, jeg skjønner poenget ditt, selvsikkerhet er sexy og attraktivt. Men man virker ikke selvsikker bare ved å være klysete. :) En morsom replikk kan gjøre mye, men da må den være riktig i settingen. Selvtillit er også noe som er synlig på lang avstand, enten har du det eller ikke. Er du usikker hjelper det ikke å komme med en knallreplikk for å fremstå selvsikker. Da er det faktisk bedre om du heller gjør litt narr av deg selv (og usikkerheten) så jeg kan le sammen med deg. Eller er oppriktig og hyggelig.

 

Og nei, utstråling og selvtillit gjør ikke automatisk at jenter reagerer positivt uansett hva man sier, sier du noe halvfrekt i tillegg til å virke selvsikker og ser bra ut får du fort stempel som klysete, høy på pæra eller arrogant. Slikt blir snakket om blant jenter.. ;) Og ikke i positiv tone.

 

Jeg, som mange andre jenter, synes jo ofte at "badboysene" er mest interessante. Men det å møte en fyr som er hyggelig og smiler, istedet for de hundre andre som prøver seg med påtatt selvtillit og kjappe replikker, er befriende avslappende mange ganger. Og får ihvertfall meg positivt innstilt, for nå i disse dager er det faktisk de som skiller seg ut. (!)

 

Jeg vet det finnes mange frekke jenter som benytter seg av usikre gutter til spandering og utnyttelse. Men det handler om folkeskikk og høflighet, ikke at de er jenter. Det å avvise en gutt på en pen måte uten å "ta" penger eller andre goder fra han først burde være en selvfølge når man er et voksent menneske. Dessverre vet jeg også at realiteten ikke er slik, men ikke ta alle jenter over en kam. Noen av oss liker faktisk hyggelige ord uten innbakte frekkheter i kombo med et sjenert smil. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS: Du skriver bra, men dystert! Det er forståelig, siden du antagelig har vært i denne situasjonen en stund. Been there, didn't like it. Slikt tærer på selvtilliten.

 

Kan ikke gi så mange velmenende råd, men jeg har noen få:

 

Ikke planlegg! I innlegget ditt virker det som du/dere har ett mål om å "jakte" på damer. Slutt med det! Begynn med å få deg mer "snakke-erfaring", uten å ha noe som helst bakenforliggende mål med det. Klarer du å legge "planen" ifra deg, blir praten mye mer uforpliktende og lett med en gang. Lek deg litt, rett og slett.

 

Gå ikke av veien for å være uenig, småkrangling er ikke så dumt, spesielt hvis du faktisk er uenig med dama om synspunktene i en sak. Men alt med måte, trenger ikke være helt kverulant heller. Damer er ikke skjøre skapninger, og tåler fint en frisk diskusjon. Sannsynligvis vil du ha kontakt med noen som har egne meninger uansett, så win-win.

 

Du har allerede dreis på å ordlegge deg, målet ditt bør være å dra dette over i det verbale, så kan du ta frem planen etterhvert.

 

 

 

Go get them! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er menn, og der ligger problemet. Menn, spesielt yngre menn, har en spesiell driv mot sex og makt - fullstendig logisk fra en evolusjonær vinkel, og enda det totale bildet av en persons selvtillit er svært sammensatt, kan man trygt si at sex har svært mye å si. Evnen til reproduksjon betyr ekstremt mye for menn, og dersom det er manko på dette samt. manglende erfaring fra tidligere, er det mange menn/gutter som opplever nedsatt selvtillit som årsak. Hvilke egenskaper er det som virkelig får deg til å misunne en annen mann? Når jeg gikk på ungdomsskole og etterhvert VGS var det ikke den lynskarpe smartingen, den begavede unge musikeren eller good guy greg vi gutta var misunnelige på... nei, det var den karen som hadde draget på damene; den karen med en ekstrem sjarm og selvtillit som nærmest svømte i et hav av attraktive babes. Don Juan, Casanova.

 

Beklager, men vi er dyr og har særdeles dyriske drifter; våre sosiale interaksjoner, vår personlighet og en god bit av vår selvtillit er bundet opp mot hvorvidt vi er istand til å tilfredsstille disse driftene. En ung mann føler seg sjelden så selvsikker som når han har en attraktiv babe ved sin side, enten det er langvarig og romantisk eller kun føyer seg inn i en rekke av seksuelle erobringer.

 

Så dette er et viktig aspekt av en ung manns liv, men hva skal man gjøre dersom man ikke eier selvsikkerhet men ønsker å finne en partner som kan tilfredsstille ens behov for intimitet, både fysisk og psykisk? De fleste på denne delen av forumet vil si seg enige i at selvtillit er viktig, så man bør derfor finne ut hvordan man kan anskaffe seg dette. De fleste rådene en får er ganske så fornuftige, da det for det meste innebærer at man bør få en mestringsfølelse, sette seg mål og ha sosial omgang og intimitet i form av nære relasjoner (venner, familie etc.). Det har også vist seg at det å aktivt hjelpe andre mennesker har en veldig god effekt på et individs velvære, og velvære kan ofte forårsake mer selvtillit.

 

Trådstarter spør ‘Hva skal man si’, og til det har ikke noe godt svar. Som de fleste skjønner har ikke dette noe med hvilke ord som ramler ut av kjeften din i hvilken rekkefølge, men hva du egentlig tenker om deg selv, hvordan du føler deg og hvorvidt du har selvtillit i slike situasjoner. Om jeg har en god dag kan jeg starte en samtale med noe så dumt som “Jeg er en feit fisk i et øde, blått hav. Kast ut snøret, kvinne!”, og idiotisk som det høres ut, så er det noe som funker hvis man har utstrålingen og smilet som kreves.

 

Jeg ser det er mange råd her om hvordan man skal oppføre seg, hva man skal si, hva man skal gjøre etc., og enda jeg ikke har noen bedre råd, må jeg bare si at nesten alle disse rådene er teite. Alt dette PUA våset må du for all del la ligge. Sosial interaksjon er så ekstremt komplisert at nesten alt blir håndtert av underbevisstheten din, som deretter vil speile ditt eget selvbilde og selvtillit. Med andre ord, det er ikke noe du skal tenke for mye på. Du har ingenting å lære deg når det kommer til det å omgås andre mennesker, damer eller ei; du kan alt fra før, og sjarmen og de sosiale ferdighetene som kreves er der. Det handler mer om å bli kvitt sperrer, fastlåste tankemønstre og destruktive ideer om hvem du er og hvordan du skal oppføre deg osv. Du har en mental konstruksjon av deg selv som definerer deg men samtidig setter rammer for hva du er i stand til og ikke, rammer som i mange tilfeller er helt tilfeldige pga opplevelser tidlig i barndommen, ungdommen og litt senere i livet. Selvtillit og selvbilde er problemet, og for å løse det problemet må man jobbe med seg selv og sine egne tanker og sitt eget liv til man føler at det bringer ut det beste i en selv.

 

Jeg har aldri likt selv-hjelps industrien, PUA fjottene eller de hersens new age idiotene med den kvalme optimismen noe særlig, men det er en bok jeg synes er verdt å lese: Psycho-cybernetics. Den sier en del om den mentale konstruksjonen vi alle har av oss selv, og jeg synes mye av det boka sier er fornuftig, dog du blir lovet gull og grønne skoger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...