Gå til innhold

Windows 7 og lisens trøbbel.


Anbefalte innlegg

En kompis av meg foreslå å spleise på Windows 7. For han hevder at ekspert har en Windows 7 med 2 lisenser inkludert.

 

Problemet her er at han vil ha den norske versjonen og jeg vil ha den engelske versjonen av Windows 7. Han foreslå at vi skulle kjøpe den norske versjonen av Windows 7 med 2 lisenser og at jeg deretter skulle gå hit:

 

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Change-the-display-language

 

Men jeg vet ikke jeg. Kan dette endre hele språket i windows?

Å eksisterer det virkelig en Windows 7 som selges med 2 lisenser til prisen av 1 når Windows 7 fortsatt er så nytt?

 

 

Vennligst hjelp meg noe her.. da min kompis og jeg er noe uenig om hvordan gå frem

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompisen din har nok feil.

Ingen lisens blir solgt til 2 forskjellige pcer.

Hver Pc skal ha sin egen lisens.

 

foreløpig så er det ingen som stopper deg hvis du bruker samme lisens om igjen.

men det er igrunn ulovlig.

 

Og ja, når du driver å formatere pcen, så vil setupen spørre deg om språk under reformatering.

Lenke til kommentar

Det er mulig han tenker på familiepakken som har tre lisenser? Jeg tror ikke denne kan brukes med to forskjellige språk.

Den har jeg ikke sett før, men det vil jo fungere for TS får å få det billigst mulig. Når det gjelder språk så tror jeg MUI kun er støttet i Ultimate og Enterprise versjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bytte språk i Windows 7 er enkelt, en liten hack er det som skal til:

 

http://samfunn.myhken.com/?p=447

 

Men det finnes som andre har nevnt, ingen pakke med 2 lisenser. Fullversjon pakkene blir solgt med både 32bit og 64bit plater, men kun EN lisens.

Kjøper dere en familiepakke så vil faktisk prosjektet deres fungere. Siden en lisens fungerer på alle språk og bit versjoner, vil det ikke være noe problem å bruke familie lisensen på en engelsk utgave og en norsk utgave.

Lenke til kommentar

Og ja, når du driver å formatere pcen, så vil setupen spørre deg om språk under reformatering.

 

Ikke med en ekte Windows 7 plate kjøpt i butikken. Da får du kun opp norsk som alternativ om du kjøpte den norske utgaven, eller engelsk om du kjøpte den engelske utgaven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...