Gå til innhold

Nokia greier ikke å lage telefoner med fargeskjermer.


Anbefalte innlegg

Eg kjøpte Nokia 3510 samme uken som den kom ut i norge.

I juni kjøpte eg Nokia 3510i.

Den syns eg er noe dritt!!!!

 

Telefon er kul den, javaspill, gprs, bilder, polytoner og masse rare ting, men den klikker kanske ofte...

 

F.eks. vist eg er på wap'en og skriver inn en adresse så er det av og til at den skrur seg av og på igjen. Også når eg klikker på linker når eg bruker wap så restarter den seg av og til.

 

Et annet eksempel er vist det kommer 2 eller flere meldinger samtidig og eg klikker les melding så restarter den seg.

 

Telefonen er nokså treg til og åpne ting, f.eks. programmer spill og inbox'en. Dette kan jo hende at er et problem for de fleste telefoner og modeler med fargeskjerm, men det er nokså irriterende.

 

En annen ting eg ikke finner ut av er at eg bare kan ha noe med 70 meldinger i inbox'en. 3510 er det jo 150!!!!!

Noen som vet hvorfor. Det er vel ikke delt minne i telefonen vel???? Uansette har eg masse plass igjen til spill og programer og sånt...

 

Er det noen som har samme erfaring med nokia eller andre modeller???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke ha på meg at jeg er en nokia fanboy, det ville blitt feil.

 

Men folkens, en gang i blant skjer noe man kaller programeringsfeil, noe som forekommer på alle merker (som regel ved unntak av samsung som er det eneste selskapet som tester alle mobilen før dem sendes ut).

 

Cola_boy: Har du prøvd å gå til en forhandler som kanskje kan forklare problemet, og fikse det på en uke eller to? Har du ikke prøvd det blir det litt dumt å skrive side opp og ned om hvor vanskelig telefonen er med og gjøre. Sjekk det ut, slike problem skal gå på garantien til mobilen, og du vil få en mobil som fungerer ganske så fint.

 

Tviler på at problemet har noe med at det er en fargeskjerm på mobilen. Og hva skal du, helt ærlig, med mer en 70 meldinger?

Lenke til kommentar

Jeg var hardbarka anti-nokia til jeg gikk å kjøpte en 3650...

Har ikke opplevd ett eneste "bug" med den. Den er ikke spesielt treg heller når du tenker over at den kjører et noenlunde "ekte" os i forhold til småtteriene på 3310 å de modellene.. Å fargeskjermen er jeg helt fornøyd med. selvom den bare har 4000 å noe farger syntes jeg den viser det meste meget bra ..

Lenke til kommentar
Jeg var hardbarka anti-nokia til jeg gikk å kjøpte en 3650...

Har ikke opplevd ett eneste "bug" med den. Den er ikke spesielt treg heller når du tenker over at den kjører et noenlunde "ekte" os i forhold til småtteriene på 3310 å de modellene.. Å fargeskjermen er jeg helt fornøyd med. selvom den bare har 4000 å noe farger syntes jeg den viser det meste meget bra ..

 

Jeg å kunne ikke fordra nokia før jeg fikk 3650!

Aldri hatt noen feil!

Beste farge skjerm!

Lenke til kommentar
Jeg var hardbarka anti-nokia til jeg gikk å kjøpte en 3650...

Har ikke opplevd ett eneste "bug" med den. Den er ikke spesielt treg heller når du tenker over at den kjører et noenlunde "ekte" os i forhold til småtteriene på 3310 å de modellene.. Å fargeskjermen er jeg helt fornøyd med. selvom den bare har 4000 å noe farger syntes jeg den viser det meste meget bra ..

 

3510i har også 4000 farger *flisespikkeri* :)

Lenke til kommentar

det er jo godt kjent at nokia har mest feil, og at samsung har minst.

 

Litt feil må man forvente seg når man kjøper nokia. Jeg hadde først 7 nokiaer, nå som jeg har prøvd andre merker tviler jeg på at jeg kommer til å gå tilbake til nokia.

 

Jeg synes at man burde forvente at Nokia 3650 er en nesten feilfri mobil. Det er fordi den nesten er helt lik 7650, bare med noen få endringer, så nokia burde ha hatt god nok tid til å fjerne bugsene.

Lenke til kommentar
det er jo godt kjent at nokia har mest feil, og at samsung har minst.

 

Litt feil må man forvente seg når man kjøper nokia. Jeg hadde først 7 nokiaer, nå som jeg har prøvd andre merker tviler jeg på at jeg kommer til å gå tilbake til nokia.

 

Jeg synes at man burde forvente at Nokia 3650 er en nesten feilfri mobil. Det er fordi den nesten er helt lik 7650, bare med noen få endringer, så nokia burde ha hatt god nok tid til å fjerne bugsene.

 

Helt enig. Symbian ble først testet ut på 7650, så det skulle bare mangle :)

Lenke til kommentar
Eg kjøpte Nokia 3510 samme uken som den kom ut i norge.

I juni kjøpte eg Nokia 3510i.

Den syns eg er noe dritt!!!!

 

Er jo ingen tvil om at din 3510i ikke er slik som 3510i skal være. Jeg ville levert den på reparasjon, eventuelt krevd ny.

 

Er enig at 3510i har dårlig fargeskjerm, men når 3510i kom, var det ingen som hadde noe særlig bedre til så lav pris...

 

De andre nokiaene har heller ikke særlig bra skjerm (6610/72XX etc.), utenom 7650 og 3650, de har dritbra skjerm, med bra farger.

Lenke til kommentar

Til alle dere som syns eg skal ta å få telefonen reparert:

Grunnen til at eg nevnte dette i forumet er at det er ikke bare meg, eg vet om ca.6-7 stykker med stort sett samme problem. Også andre modeller vet eg at det er noen som har hatt problemer med.

 

Å grunne til at eg sier at nokia ikke kan dette med fargeskjermer er at alle problemene har dukket opp på en telefon med fargeskjerm.

 

Grunnen til at eg ikke gidder eller har råd til å fikse den er at det vil ca. koste i underkant av en ny telefon. Bare minstetaksten vil vel bli på 1/4 til 1/3 av telefonen.

 

Derfor vurdere eg til å prøve en av dei nye ericson telefonene eller den ene til microsoft...

 

cnil skrev:

Tviler på at problemet har noe med at det er en fargeskjerm på mobilen. Og hva skal du, helt ærlig, med mer en 70 meldinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...