Gå til innhold

Hjelp med VC


Anbefalte innlegg

Idag våkna jeg med minneverdig besluttsomhet. Jeg reiste meg statelig fra den uhumske senga og stirret målbevisst fremfor meg. Én eneste høyverdig tanke hadde bemektiget seg i meg: Idag skulle jeg søke jobb. Jeg hadde besluttet å begi meg ut på det skumle jobbmarkedet, i håp om å finne et eller annet. Jeg var lei av å sitte hjemme, dag ut og dag inn, og drikke whiksy og boltre meg skamløst i egne forstemmende tanker. Det føltes som om søvnen hadde vederkveget meg og gitt meg tilstrekkelig med pågangsmot for å gripe fatt i den begredelige tilværelsen.

 

Så jeg gikk hastig og forretningsmessig til verks. Jeg klikket meg inn på FINN.no og søkte på forskjellige jobber. Med en lys positivistisk arua som omga meg, satt jeg i den sjuskete morgenkåpen og kikket gjennom de utallige sidene som bugnet av jobbtilbud. Noen mer attraktive enn andre. Og jeg kjente en udefinerbar kraft i meg, som om noe innvendig berettet for meg at det jeg gjorde var helt riktig! Jeg er sikker på at øynene mine skinte av lykkelig klarsynthet, fordi det jeg gjorde ikke bare gagnet meg, men hele min enigmatiske sjel.

 

Men så støtet jeg på en det første kinkige hinder, som gjorde meg litt mismodig, da jeg skulle skrive litt om meg selv på søknadene. Jeg har tross alt vært uten jobb i lang tid, og det ser jo vitterlig ikke bra ut på en CV. Det begunstiger meg ikke akkurat i konkurranse med andre arbeidssultne friske ungdom. Dette frarøvet meg det gode og edle mot, og jeg merket at det ukuelige tungsinnet kom sigende over meg som en mørk illevarslende sky.

 

Så: Er det noen tips her på hva jeg kan gjøre for å "kamuflere" over dette store vakuum på min CV som gaper betydningsfylt mot arbeidsgiveren?? :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er nødvendig å gå sporenstreks til NAV.

 

At man har et hull i cv'en er for så vidt en ærlig sak det. Da må bare søknad og CV gjenspeile dette, å prøve og gjemme dette blir bare dumt. Det går an å skrive 2 ord om hvorfor det har oppstått ett hull der, jeg går ut fra at du har gjort noe og at det er noe som ligger bak hullet på veggen.

 

I tillegg er det neppe noe poeng i å søke jobb som advokatfullmektig, kirurg, revisor eller ingeniør med mindre du mener du har noe å bidra med, eller bare er han fyren fra Suits. Du må bruke litt tid på arbeidsmarkedsannonsene og lete etter noe som faktisk passer deg og dine kunnskaper. Jeg ser du er flink til å skrive, tror det er lurt av deg å tenke i sådanne retninger.

 

Send meg en PM om du vil, jeg har ikke søkt så mange jobber, men har fått de jeg har søkt på.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel sant. Ikke lurt å prøve å "dekke over". Jeg har jo vært hos NAV lenge og det er lite som skjer der. Derfor tenkte jeg at jeg burde gjøre noe annet. :thumbup:

Takk for gode tips. Jeg får bare gi meg i kast med leting, forhåpentligvis dukker det noe opp etterhvert som pirrer min interesse til en viss beskjeden grad!

 

Grunnen til mitt store tomrom på CV-en er komplisert og kan vanskelig beskrives med få ord. Men en utfordring er en sjanse for å vokse, som det heter i et ordtak jeg hørte en gang :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...