Gå til innhold

Hva synes du om denne siden? Forslag til forbedringer?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er ganske ny på html og de tingene der. Jeg begynnte den 2 / 7 med html, altså en mnd siden.. Jeg vil gjene ha tilbakemelding på siden min:http://home.no.net/moort1

Er det noe annet jeg kunne hatt, i så fall hva? Jeg har ikke satset så mye på design, mest på innhold, er det lurt eller hva er det viktigste? Når dere gir tilbakemelding må dere ikke være alt for hard siden den er knapt en måned siden jeg begynnte med html, og det tar litt tidå lære seg det..

 

Takker for tilbakemeldinger :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Jeg har ikke satset så mye på design, mest på innhold, er det lurt eller hva er det viktigste?

 

 

Legger merke til at nesten alle innlegg hva vurdering av hjemmesider gjelder går på design, svært få bryr seg om innholdet. Bra at du spør om hva som er viktigst! Denne kategorien heter jo Web Design, men synes det allikevel blir for mye fokus på dette. De fleste som svarer her er jo personer som er interessert i web design. Jeg vil mao kommentere selve innholdet m.m. på sidene dine, er mao. lite interessert i web design.

 

Men først: Et stort pluss er at du ikke har noe fla-sh-ete tull som skal imponere på åpnings siden din . (det imponerer kun personer som er interessert i web design og svært få av oss som surfer og er ute etter info m.m.)

 

 

Svært bra at du øverst på åpnings siden har : Denne siden inneholder….. Forteller egentlig hva jeg kan forvente av siden. Men, problemet er at de aller fleste hjemmesider inneholder -litt-underholdning,-endel bilder-og-en del-fakta, skjønner? Personer som skal besøke en side, eller kommer over denne spontant, vil gjerne legitimere seg med siden og da deg umiddelbart. Hadde vært mye bedre om du direkte fortalte hva selve innholdet på sidene dine var: Hva er dine interesser, hva kan jeg mao finne av info her som kan være interessant for meg.

Mener at du også med fordel kan ta bort hele -Hva-er-nytt- emnet ditt på oppstartsiden. Ganske så uinteressant å vite for de fleste. I alle fall på åpnings siden.

 

Personer som har lyst til å lese info fra siden din slik den er fabrikert nå er bl.a. mobilinteresserte, personer som har katt (kjeledregg) og selvfølgelig kompiser, familie og venner. Kompisene, familien din og vennene dine vil nok besøke siden uansett, her er imponator faktoren viktig, det skal selvfølgelig se bra ut. Men når venner og kjente har sett siden, og dette ikke teller så mye lenger, er selve innholdet svært svært viktig. Hvem gidder å /surfe/ på en side som har kul /lay out/, men dårlig innhold, svært få. Men om innholdet vekker interesse, så kan utseendet være så som så for meg, jeg hadde stoppet opp på web siden og lest videre om dette da hadde fanget min interesse . Eks. så var mobilutredningen din bra, men du kunne gjort atskillig mer arbeid på dyresidene dine. Info knappen ga meg info av uønsket karakter. Mener også at du med fordel kunne ha -stokket- om på menyen din. F.eks. er gjesteboka noe du skal finne helt til slutt. Den skriver du i når /oppholdet/ ditt er ferdig, om det gjelder leie av hytte eller hjemmeside på internett.

 

Sum - summarum: Web sidene dine var bra de, og som du selv sa så var hele dette prosjektet ditt i en startfase. Personlig håper jeg at du reserverer deg fra dette html greiene du har brukt en måned på, og istedenfor bruker en hel måned på selve innholdet av sidene dine. Tenk hvor interessesant dette kunne blitt for oss som ikke er interessert i web design da!

 

Rune.

Lenke til kommentar

Veldig pen siden det her, behagelig å se på. Men som tidligere nevnt burdte du kanskje gjøre noe med bakgrunnsbildet i menyen, eventualt bruke den bakgrunnen som er i de andre tabellene, eller du kan prøve å finne et mer anonymt bakgrunnsbilde, synes på en måte det ble litt for "rotete"

 

Men ellers er det en veldig pen side, og jeg likte logoen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...