Gå til innhold

Vaio F Core I5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dele mine erfaringer som selger av Sony Vaio.

 

Først og fremt er byggekvaliteten upåklagelig! F-serien føles velbygget, fri for deler som gir etter eller lager lyd. Servicen til Sony (på PC) har vist seg meget god for de som har fått problemer med ladere, med kostnadsfri forsendelse over natten hvor dette var mulig. Det skal ligge i alle fall en historie på forumet angående dette.

 

Når det er sagt, så må jeg ærlig si at når du veier ytelse opp mot pengene, så får du både kraftigere og billigere PC i dag, i alle fall til ditt bruk.

Samtidig, om en meget god og høyt oppløst skjerm er viktig for deg, så tror jeg den totale summen av absolutt godkjent ytelse(og mer enn hva du trenger), velbygd kabinett og skjermen er verdt pengene.

 

Summa summarum så mener jeg at PCen er verdt 9000kr, men til ditt bruk så kan du slippe unna med mye rimeligere.

Min anbefaling er om mulig å ta deg en tur for å se på den, om du ikke har gjort det allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt denne pc'en, og jeg sitter på den nå.

 

Det jeg kan si er blant annet at jeg _ikke_ angrer et sekund over kjøpet. Mye ytelse for pengene ja.

Veldig stilrent design. Godt tastatur og veldig bra touchpad. Eneste minuset som jeg har lagt merke til for øyeblikket er at pc'en bruker veldig lang tid å lades opp, og batteriet er ikke det beste på markedet. Men det kan godt hende at det går en god del strøm for å holde maskinen i live.

 

Jeg bruker pc'en til det meste. Spilling, musikk, student ting osv og denne er midt i blinken.

 

 

 

Om du ønsker en PC med et stilrent design, og veldig god ytelse for pengene, anbefaler jeg denne etter personlige egenskaper.

Men som sagt, er jo ditt valg ;-)

Lenke til kommentar

Du har sikkert lagt merke til det allerede, men C-serien er bygget på design med sprikende farger og hele det hopprennet, og er dermed av lavere byggekvalitet enn F-serien. Det er mer plastikk, men maskinene føles fortsatt meget robuste. Personlig så føler jeg at serien spiller for mye på design, og at du ikke får nok ytelse i forhold til prisen. På den positive siden, så er batteritiden litt over doblet (6.5timer mot 3) i forhold til F-maskinen, grunnet lavere ytelse.

 

Det er likevel ikke et dumt valg, men du vil finne kraftigere kandidater uten å prøve hverken langt eller lenge, så det blir opp til deg hva som er viktig for deg. Så lenge du finner den siste generasjonen til rundt 7-lapper, så er det en god maskin til formålet. Om den er verdt prisen er opp til deg.

 

Ingen Sony serie, eller andre produsenters serier som jeg har vært borti i butikk (Dell, Acer/PB, MSI, Toshiba, MSI og Samsung) har noe ekstra tomrom hvor du kan plassere en SSD, så der må du enten bytte den ut mot den konvensjonelle HDDen, eller ofre det optiske drevet.

Jeg kan absolutt anbefale denne operasjonen, da den vil gi deg en langt bedre opplevd ytelsesøkning enn noe annet kan, og heller hatt en portabel 2.5" disk med deg for alt som ikke MÅ være på SSD.

 

Om du er villig til et prishopp, så kan du kanskje vurdere Samsung sin 9000-serie. Matt skjerm, SSD, lav vekt og bunnsolid byggekvalitet og bra ytelse for størrelsene. Ankepunktet er at de er svinedyre!

 

PS: Et tips før du tar deg en titt for å se på F-serien, trykk på "Lagerstatus i varehus" tabben på elkjøp sine sider, så slipper du en evt bomtur.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg også. Har selv hatt en F-serie tidligere, riktig nok F12 (m/i7) utgaven, uten at det skal ha så mye å si. Absolutt en god maskin, som flere her påpeker, men ikke til ditt bruk, dersom portabilitet betyr noe! Det var av den grunn jeg kvittet meg med den.

 

Et mye bedre alternativ, til samme pris er den nye S-serien til Sony.

 

8999,- gir deg følgende:

 

13", 1,7kg, magnesium/aluminium kabinett, bakgrunnsbelyste taster, 7-8 timer batteritid (med mulighet for dobbling ved kjøp av ekstrabatteri som plasseres under maskinen).

 

-4gb minne

-i5 SANDY BRIDGE

-hd6470 + intelHD grafikkløsning

 

Dette vil være en maskin med bedre ytelse, bedre portabilitet, bedre byggekvalitet (tro meg) og langt bedre batteritid til samme pris!

 

Den eneste F-en vil yte bedre til er spill, men, det skal være sagt at F'en ikke er noen spillkjempe av den grunn, rettere tvert imot. Begge vil kunne klare de fleste spill på lavere innstillinger og den opplevde forskjellen mellom dem vil være minimal.

 

Siden du uansett skal bruke maskinen til tekstbehandling og surfing, vil S'en gi deg mye mer igjen.

 

Eneste minuset jeg kan se kontra F'en er at skjermoppløsningen ikke er den samme, 1920*1080 vs 1366*768.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hiver meg på her jeg også. Har selv hatt en F-serie tidligere, riktig nok F12 (m/i7) utgaven, uten at det skal ha så mye å si. Absolutt en god maskin, som flere her påpeker, men ikke til ditt bruk, dersom portabilitet betyr noe! Det var av den grunn jeg kvittet meg med den.

 

Et mye bedre alternativ, til samme pris er den nye S-serien til Sony.

 

8999,- gir deg følgende:

 

13", 1,7kg, magnesium/aluminium kabinett, bakgrunnsbelyste taster, 7-8 timer batteritid (med mulighet for dobbling ved kjøp av ekstrabatteri som plasseres under maskinen).

 

-4gb minne

-i5 SANDY BRIDGE

-hd6470 + intelHD grafikkløsning

 

Dette vil være en maskin med bedre ytelse, bedre portabilitet, bedre byggekvalitet (tro meg) og langt bedre batteritid til samme pris!

 

Den eneste F-en vil yte bedre til er spill, men, det skal være sagt at F'en ikke er noen spillkjempe av den grunn, rettere tvert imot. Begge vil kunne klare de fleste spill på lavere innstillinger og den opplevde forskjellen mellom dem vil være minimal.

 

Siden du uansett skal bruke maskinen til tekstbehandling og surfing, vil S'en gi deg mye mer igjen.

 

Eneste minuset jeg kan se kontra F'en er at skjermoppløsningen ikke er den samme, 1920*1080 vs 1366*768.

 

Hei

 

16-17 " skjerm og god oppløsning (1080 * 1920) er eit krav.

Beklager seint svar (Ferie)

 

 

Mvh

76Aki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...