Gå til innhold

Hjelp til lettvint og god mat.


Anbefalte innlegg

Hater å lage mat, det er det kjedeligste jeg kan tenke meg, men elsker å spise.

Så trenger noen gode tips til mat som er lettvint å lage (5-10min), og der jeg kan lage flere måltider på èn gang.

Er møkka lei av brødskiver o.l. så jeg vil begynne å lage noe digg mat.

 

Eks: En kompis som anbefalte grov pasta med kylling og tomatsaus for å få det til å gli ekstra lett ned. Det er sinnsykt godt, og man kan lage mye på en gang, slik at man har frokost, lunsj og et mellommåltid i 1-2 dager.

 

Har dere noen sånne på lager? Trenger ikke være alt for dyrt.

 

Og ja, det bør/må være litt sunt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toast, kompis :) Det er lettvint og godt, dersom du varierer hva du har mellom skivene. Er en toast-tråd på forumet her, søk den opp. Mye kreativt der ;)

 

Ellers har vi jo nudler, fjordland(!!), pizza med skinke og chili. Mye godt på butikken :D

 

EDIT:

Vi må faen ikke glemme McDonalds. Kjøp deg tjue cheeseburgere, og ta dem med hjem. De holder seg fint i kjøleskap/fryser. Varm de i mikroen 15-25 sekunder, og du har fette billig OG god mat.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Bortsett fra toasten er det innlegget en liste over ting jeg ikke vil spise. Men er lei av toast fra før, så må drøye den litt.

 

Minner om:

Og ja, det bør/må være litt sunt :)

 

Poenget her er altså å kjøre en mini-bulk, og det klarer jeg ikke med kjedelige brødskiver.

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Kok opp poteter, og skjær dem i passelige mindre biter. Klæsj oppi sennep, majones også tror jeg det var rømme. Ha også oppi en ønsket mengde pepper. Du skal ha oppi såpass med sennep, majones og rømme at det dekker alle potetbitene. Så rører du rundt, så det virkelig smører seg sammen (viktig!). Det som skal være ved siden av er grillpølsene :new_woot: På pølsene kan du ha ketchup, sennep, sprøstekt løk, dressing, whatever you like :)

 

Er rimelig sikker på at rømme er siste ingrediens. Spørsmålstegnet kommer av at det er mamma som har lært meg oppskriften, og jeg husker ikke sikkert... Men det er ganske jævla sikkert, når jeg tenker meg om :)

 

Husk at potetsalaten må være kald før du begynner å spise! Det er da den er god :)

 

EDIT:

Husk lompe!

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Når jeg skulle lage meg mat til å ha i farten tok jeg ofte å lagde 30-40 baguetter(frosne) fra first price tinte dem, og tok i litt tacokjøttdeig og dekket over med ost, så frøs jeg dem ned igjen.

 

Kunne ta opp 1 og 1 baguett i microen i farten. Var digg.

 

Spesielt om det var kjøttdeig på tilbud f.eks

 

2 pakker kjøttdeig til 20kr hver= 40kr

1 pakker first price strøost(0,5kg) = 40kr

3-4 pakker med minibaguetter (first price)= 40-50kr

Tacokrydder: 15kr

 

Ble liksom 40+ baguetter til 135kr. Men er da litt tidskrevende å lage alle på 1 gang, men dem holder seg jo i evigheter om en fryser dem ned.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

(1) Stek opp masse kyllingkjøttdeig, ta en halv pakke med taco-krydder pr pakke med kjøttdeig (400g). Så del det opp i poser etter sånn ca hvor mye du orker, og frys det. Og ta det opp igjen en stund før du spiser det (gjerne varm det opp igjen også). Så grønnsaker etter hva du liker, og litt ost og kesam som tilbehør.

 

(2) Eggerøre/omelett - fikses som vanlig, etter hvor mye du orker, og bare bruk fantasisen din, og bland litt mer inni det F.eks ost, skinke, purre/gressløk.

 

(3) En boks tunfisk blandes med taco krydder og løk, og så stek litt egg, også melk og juice som tilbehør.

 

(4) Et stykk kyllingfilee (ha på litt chicken & steak krydder) og stek det. Etter det ha på litt ost oppå så det smelter, putter den i polarbrød extreme og så litt agurk/tomat eller hva en du vil for og få en bedre smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...