Gå til innhold

Kjøp av bærbar PC til maks 5-6k, hvilken?


Anbefalte innlegg

Da var det dags for kjøp av ny laptop. Kommer til å brukes til enkle oppgaver, som vanlig nettsurfing, poker, film og tv-serie osv, og med Football Manager som det programmet som krever mest av det jeg bruker. Har kriterie om at den skal være 15 tommers, ettersom at noe mindre blir for lite og større blir fort stort rett og slett. Har sett på disse 3 sålangt, så vil ha litt innspill på hva folk med litt mer peiling synes om dem? Styrker og svakheter?

 

Har budsjett på 5-6k som overskriften sier, men kan strekke meg til 7k om det er verdt det.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXR4F02179/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5742-484g

http://www.amentio.no/VAIO-VPCEB4L1E-WI-25Ghz-155-SONY/cat-p/c/p3780619.html

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/samsung-np-sf510-s03se/150314.3003/

 

PS: Ble forresten også anbefalt Asus UX21 (?) av en venn, men finner den ikke i noen av nettbutikkene jeg har sett i så vet hverken pris eller spesifikasjoner. Noen innspill på den og iforhold til de jeg har valgt ut?

Endret av RyanGiggs11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med en kompis som mente at det var stor forskjell på i3 og i5-prosessoren, så det er det eneste jeg er litt skeptisk til med Asusen som ninjahamster foreslår iforhold til Samsungen. Men som sagt, har ikke kunnskaper nok selv til å sammenligne dem.. Så om noen kan briefe meg igjennom det så hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar

Du har linket til PCer med førstegenerasjons-prosessorer. De PCene vi linker til har annengenerasjonsprosessorer, også kalt "Sandy Bridge". En Sandy Bridge i3 er ca. like kraftig som en førstegenerasjons i5, men du får også litt lenger batteritid med SB i3.

 

For å vite om en prosessor er Sandy Bridge eller ikke, så ser du på antall sifre i prosessornavnet. 4 siffre betyr at det er Sandy Bridge, f.eks. i3 2310 som PCen Ninjahamster linket til.

Lenke til kommentar

Snakket med en kompis som mente at det var stor forskjell på i3 og i5-prosessoren, så det er det eneste jeg er litt skeptisk til med Asusen som ninjahamster foreslår iforhold til Samsungen. Men som sagt, har ikke kunnskaper nok selv til å sammenligne dem.. Så om noen kan briefe meg igjennom det så hadde det vært fint :)

Da kan du hilse kompisen din og si at han tar feil. Om man snakker om skrivebordssegmentet har man en sak, men for laptoper er i3 og i5 den samme tokjerneprosessoren med noen hundre MHz høyere klokkefrekvens, dette merkes ikke før du skal drive med tallknusing eller videoredigering og da er forskjellen noen få prosent.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...