Gå til innhold

Bra foto steder i Oslo marka


Anbefalte innlegg

Har flydd litt i marka å fotografert. Og har fått mange fine bilder. Men ser for meg et motiv med gammel skog, myrer og tjærn. Litt sånn trollskt motiv.

Der jeg har gått, har det vært bra opptråkket. Savner litt sånn urørt natur.

Noen som vet om noen bra plasser i Nord/øst marka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha den trolske stemningen må du være på plass i sol-lysningen/blåtimen, ta med stativ.

 

Har du sett på noen kart etter vann,tjern etc. som ligger litt fra de naturlige vandre-stedene ?

 

Et tips, ser du noen med ei fiskestang så spør de om "hemmelige" vann som er uberørt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nautica's råd om valg av tid på døgnet er godt.

 

Østmarka: det er mange fine plasser, men det flotteste jeg vet er Losbymarka, inn fra Losby Golfklubb. Studer kartet. Mine favorittsteder er fra Røyrivannskoia og videre innover. Ikke så langt inne begynner naturreservatet, og det er plenty med gammel skog og idylliske vann. (Ta gjerne med fiskestang...)

 

Nordmarka: Kikk på kartet etter små myrvann på åsryggene, gjerne et lite stykke fra nærmeste vei, folk faller fort fra når veien forsvinner... Vær forberedt på noen skuffelser, noe som ser bra ut på kartet vil være snauhogd nylig. Ellers er Spålen sinnsykt flott, -litt langt dit, men verdt det i bøtter og spann :yes:

 

God tur! :)

Lenke til kommentar

Ja, men dette var bra. Da skal jeg innom en bokhandel og finne noen kart.

Ja jeg har vært inni marka ved blåtimen. Når disen driver over vannet. Nesten så en ser nøkken, lure i sivet.

da kan man få mange stemningsfulle bilder.

Har vært inne ved Losby et par ganger. En flott golfbane der.

Så får prøve meg inn der en tur og.

Ellers ser nordmarka litt mere kuppert ut, og har mere fjellet i seg. Har sett når Sverre M Fjellstad har gått i marka på tv, og han gikk på noen fine steder. Østmarka er vel hans område.

Spålen hørtes spenende ut.

Ja jeg får ta med stativet, og litt niste.

Takker for gode tips. Ut på tur aldri sur :D

Lenke til kommentar

På kartet over østmarka kan du finne Korpåsen nær området jeg nevnte. Der holdt en av Sverre M. Fjeldstads læremestre, Korpås-Olsen, til. Ellers er det bilde fra en steinrøys der gaupa har hatt kull i mange år nå med i den siste østmarksboka til Fjellstad... -også i / nær samme område. :)

 

Østmarka er mer kuppert enn Nordmarka, og det er nær umulig å gå øst/vest, i stedet må man gå nord/syd. Kano er som lagd for Losbymarka, korte bæringer videre (når du først har kommet fram til Mønevann), og du får både mange flere muligheter for å åpne terrenget, og mye bedre tilgang til viltet, som ikke synes å skremmes så mye av bevegelse på vannet som i terrenget. Det er flere utleiemuligheter for kano i Oslo-området...

Endret av kaian
Lenke til kommentar

På kartet over østmarka kan du finne Korpåsen nær området jeg nevnte. Der holdt en av Sverre M. Fjeldstads læremestre, Korpås-Olsen, til. Ellers er det bilde fra en steinrøys der gaupa har hatt kull i mange år nå med i den siste østmarksboka til Fjellstad... -også i / nær samme område. :)

 

Østmarka er mer kuppert enn Nordmarka, og det er nær umulig å gå øst/vest, i stedet må man gå nord/syd. Kano er som lagd for Losbymarka, korte bæringer videre (når du først har kommet fram til Mønevann), og du får både mange flere muligheter for å åpne terrenget, og mye bedre tilgang til viltet, som ikke synes å skremmes så mye av bevegelse på vannet som i terrenget. Det er flere utleiemuligheter for kano i Oslo-området...

 

Ok, ja da må jeg finne en løype på kartet. Tror jeg må kjøpe meg boka til Sverre og. Det var alltid stor stas når han var på tv i gamle dager. Både stemmen hans og åpnings melodien, sitter i genene.

Kano har jeg ikke, men kansje det blir en kajakk en gang. Blir nok beina på meg i år. Så fort jeg får en fridag, så blir det å utforske litt. Planlegge en tur.

Har tatt noen bilder i marka allerede, og det ble overraskende bra. Så bedre ut enn jeg så det, med mine egne øyne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...