Gå til innhold

Radiator til passiv kjøling


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en radiator som skal kjøres helt uten vifter eller eventuelt med en vifte. (pga. plassmangel).

 

Er det noen som har erfaringer med radiatorer som er bra til dette?

 

Radiatoren bør helst ikke være beregnet for mer en 2 vifter, men om disse blir for dårlige, må dere gjerne foreslå en større. (I så fall får jeg trikse litt med kabinettet! :D:D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen her som har kjørt vanlige radiatorer uten vifter eller med viftene av??

 

Etter min mening burde det gå ganske bra om radiatoren er god.

 

Den radiatoren jeg har nå, (den som følger med waterchill settet), har jeg testet med vifta av. Resultatat ble at temperaturen ved idle steg med ca. 7-8 grader... En radiator med to el. tre vifter må nå være bedre en waterchill radiatoren, og kunne gi en brukbar temperatur..

 

Er jeg helt på jordet her??

Lenke til kommentar

Det går finfint i korte strekk hvis radiator står inne i kabinett, i friluft går det nokk mye lengre.

Får nokk tilstrekkelig kjøling i friluft med en "Airplex EVO 1800" fra microplex, den er ganske stor men du trenger definitivt ikke vifter på den for å få bra kjøling. eventuelt så kan du jo bruke en MaxPerf med noen 12dB vifter elns.

 

Kjører du en liten radiator uten vifte vil det gå fint en stund, du vilmerke en økning på ca.6-7 grader, men over lengre tid vil nokk vannet stige mye mer enn dette, mye bedre å heller ha en vifte son står å puttrer stille og sakte rundtd og sørger for å få "frisk" luft til RAD.

Lenke til kommentar
har blackice2. tempen stiger nesten ingenting når jeg skrur av vifta, men hva med 2stk papst 12db vifter?

 

Nästan ingenting vid en hastigheten du har på cpu´n i din sig?

Hur kallt rum har du? 10 grader?

 

Stressa cpu´n i 5 minuter utan fläktar på den får du se. Skulle inte förvåna mig om cpu´n blir opp till runt 65-70 grader efter så kort tid.

 

Om man inte har en enorm radiator så måste kan ha fläktar eller i alla fall airflow på den under normala förhållanden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...