Gå til innhold

60d når jeg egentlig vil ha 7D.....?


Anbefalte innlegg

Jeg vil støtte Trondster's anbefaling, efs 15-85 er optisk sett omtrent like god som 17-40, den er litt mindre lyssterk, men har et større zoomomfang. Du får 15 i stedet for 17 i den vide enden, og mer enn dobbelt så mye i teleenden. 15-85 er laget som en meget god normalzoom for crop, 17 - 40 er mer en vidvinkelzoom for fullformat. 17-40 er et godt objektiv, men til ditt bruk ville jeg helt klart valgt 15-85. Prisen på disse er nesten den samme.

 

Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her, har fulgt med selv om jeg ikke har skrevet så mye :-)

 

Bestemte meg etter at jeg laget denne tråden for at jeg skulle kjøpe 60, så steg den 1500 kr fra en dag til neste, og da skulle jeg ha 7d igjen, og etter å ha jaktet på den overalt idag uten å finne en så endte jeg opp med å kjøpe en 60!

Men har kjøpt den på Elkjøp med 30 dagers angrefrist, så får teste den ut!

 

Spurte i en av butikkene hvorfor 7d var så vanskelig å få tak i (alle kunne bestille den inn i løpet av et par dager, men trenger den plutselig NÅ), og fikk da beskjed om at det var fordi det var forventet at den skulle synke i pris....

 

Er jeg ikke fornøyd med 60d, eller ser at 7 går ned i pris neste måneden, så ryker 60 tilbake til Elkjøp!

Gleder meg til å teste den ut!

Lenke til kommentar

Elkjøp har 7D på lager i følge prisguiden, det er med enkle objektivutvalg de er utsolgt, synes det er litt rart at en ekspeditør kan uttale seg angående prisfall. Prisen på 7D har vert ganske stabil i det siste, er en stund siden det ble solgt for 9900.- "tilbud" for kun hus, kan hende det er noe nye tilbud på gang igjen.

Det er en større internasjonal messe til uken kanskje det kommer nye modeller da, og pga. det setter ned prisen på 7D, men jeg tror ikke det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Trenger nytt kamera da mitt gamle Canon har begynt å svikte.

Hadde egentlig bestemt meg for 7D, da skuddtakt og autofokusen der virker optimal!

Men irriterer meg grønn over prisen, finner ikke huset for under 12 noe sted.Skulle kjøpt i fjor ja! Har sett at jeg får 60D huset for 6000...

Har vært å "kjent" på begge i butikken, 7D var større enn jeg hadde sett for meg, men med lange pianofinge er det ikke noe problem.

 

Men siden jeg kan få 60D til halve prisen, så lurer jeg litt på om jeg heller skal prøve meg på det, og da i tilegg ta meg råd til 70-200 F2,8. Og oppgradere til 7D (evt 7D mkll om den kommer)om et år eller to....

 

Ønsket meg veldig AFen til 7D da jeg liker å ta bilder av dyr,fugler og hest i bevegelse(også i hall), men blir da uansett bedre med 60D enn den gamle slitne 400D jeg har nå.....

 

Hjelp.....

Tror dere jeg kommer til å angre om jeg bare går for 60D....

Ikke lett for andre enn meg selv å svare på, men trenger noen råd!

 

7D finner en nå oftere og oftere på foto.no bl.a., og det til levelige priser 7-9000..... :cool:

Har du først vært inne på tanken mht. 7D kontra 60D så blir du nok ikke kvitt den.

Kjøp en brukt 7D du, det er det beste valget du kan ta.... :thumbup: (iallefall med dine preferanser for bruken....)

Lenke til kommentar

Elkjøp har 7D på lager i følge prisguiden, det er med enkle objektivutvalg de er utsolgt, synes det er litt rart at en ekspeditør kan uttale seg angående prisfall. Prisen på 7D har vert ganske stabil i det siste, er en stund siden det ble solgt for 9900.- "tilbud" for kun hus, kan hende det er noe nye tilbud på gang igjen.

Det er en større internasjonal messe til uken kanskje det kommer nye modeller da, og pga. det setter ned prisen på 7D, men jeg tror ikke det.

Jeg betalte 9999,- for snart 1.5 år siden. Jeg tror prisen kommer ned når Nikons D400 (?) kommer.

 

Forøvrig gjør vel Canon sitt ypperste for å ha kontroll på priser og lagerbeholdning slik at de priser en gitt modell relativt konstant, og så introduserer en ny (og bedre) modell i stedetfor å sette ned prisene på den gamle.

 

-k

Lenke til kommentar
Elkjøp har 7D på lager i følge prisguiden, det er med enkle objektivutvalg de er utsolgt, synes det er litt rart at en ekspeditør kan uttale seg angående prisfall. Prisen på 7D har vert ganske stabil i det siste, er en stund siden det ble solgt for 9900.- "tilbud" for kun hus, kan hende det er noe nye tilbud på gang igjen.

 

Hvis du går inn på elkjøp sin side ser du at de ikke har den inne på nettbutikken. De skjekket det for meg, og sa at kun to av butikkene i Norge har den inne. Verken hus(som jeg ville ha) eller kit.

Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli litt "mystisk" den lave tilgangen og høye prisen for 7D. Prisen har nå lenge ligget skyhøyt (laveste i Norge 12000), og det er utrolig når knutiht forteller at han kjøpte kameraet for 9999 da det bare var 1/2 år gammelt! Slikt pleier ikke akkurat stige i pris...

 

Jeg nekter å betale 12000 for 7D :nei: - så jeg venter. Dessuten håper man jo på snarlig introduksjon av 5DmkIII. Det er vel tiden for det snart når man ser tidunkt for 5DmkI og 5DmkII.

Lenke til kommentar

Jeg synes det begynner å bli litt "mystisk" den lave tilgangen og høye prisen for 7D. Prisen har nå lenge ligget skyhøyt (laveste i Norge 12000), og det er utrolig når knutiht forteller at han kjøpte kameraet for 9999 da det bare var 1/2 år gammelt! Slikt pleier ikke akkurat stige i pris...

 

Jeg nekter å betale 12000 for 7D :nei: - så jeg venter.

 

Kan nevne at jeg kun betalte 8500 for 7D sist høst. Riktignok på messetilbud men likevel. Nesten så man burde investere i kamerahus fremfor aksjer for tiden:)

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke vente, og betalte i underkant av 12000. Det er idiotien ved å begynne å vente, lese rykter, sjekke prisene regelmessig, osv - man blir rastløs. Jeg klarte ikke vente lenger etter noen måneders sjekk av priser.

 

Så nå håper jeg virkelig ikke 7D synker i pris med det første, for da tror jeg gleden jeg føler over nytt kamera fort kan resultere i irritasjon over penger jeg kunne spart ved å vente noen uker. Så jeg håper i hvert fall ikke prisene dropper før om et par måneder. ;)

 

Sånn ellers må jeg si at det å gå fra 550d til dette virkelig er en oppgradering. Det er herlig å ha full kontroll på så godt som alt av valg med knapper og hjul, uten å måtte inn i menyene, størrelsen er perfekt for meg, og søkeren er av en annen verden sammenlignet med søkeren i 550d. Det er også utrolig gøy å teste ut det avanserte autofokussystemet. Jeg tror knapt jeg kan ønske meg noe mer i et kamera enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...