Gå til innhold

Enda en gaming PC, dessverre


Anbefalte innlegg

Har satt sammen denne PCen. Førstegangsbygger. Trenger jeg noe mer kjøling for CPU? vannkjølingssystem?

Jeg har skjerm, tastatur og mus, men trenger alt det andre. Pris er ikke noe problem.

 

Ser dette greit ut?

 

https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx

 

I tillegg kommer skjermkort

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620660

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638785

 

kan noen fortelle meg forskjellen på disse to?

 

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI kortet er klokket litt høyere. Du merker neppe forskjell. Men prisforskjellen er jo også liten. Opp til deg.

 

Kan ikke se handlevognen din. Usikker på om dustinhome har deling av handlevogn. Bare link til hver enkelt del.

 

 

ASUS P8Z68-V PRO

INTEL CORE I5 2500K

COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT

LITEON IHOS104 BLU-RAY READER 4X SATA BLACK - BULK

 

DELOCK SKRUJERN - COMPUTER TOOLING KIT 12ST

ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME

Lenke til kommentar

Det er ingen som "trenger" cpu kjøler hvis man ikke skal overklokke. Men alle med kraftige cpu'er og stock kjøler har utbytte av det . Selv har jeg en Noctua NDH-14. Den var dyr og diger. Men den er helt lydløs og kjølevnen er vanvittig bra og vil vare helt til Noctua ikke gidder å slippe ekstra sett med sokkelmonteringsutstyr.

 

Med stock kjøler kan en 2500k kommer opp i 70-80 grader +- noen grader avhengig av kabinettet ditt. Med Noctua kjøleren går ikke min høyere enn 45 grader under tunge oppgaver. Dette er på halv hastighet.

 

Ellers har jeg sett denne anbefalt et par ganger av flinke folk her på forumet http://www.dustinhome.no/pd_5010471048.aspx

 

Skjønner ikke hva du skal me COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK. Stor, stygg og dyr.

Fractal Design R3 er et flott kabinett med lydemping og god kjøling. Lett å bygge i er det også.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du skal me COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK. Stor, stygg og dyr.

Fractal Design R3 er et flott kabinett med lydemping og god kjøling. Lett å bygge i er det også.

 

Det vet jeg heller ikke. :hmm: Jeg vet ikke hvor stor kabinett jeg trenger og derfor valgte jeg det sikreste. Kabinettet har også fått gode kritikker og derfor valgte jeg det.

 

Fractal Design R3 er for minimalistisk for meg. Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg har lyst på et kabinett med sidevindu. Jeg har lest mange anmeldelser av midi tower med sidevindu, men har vanskelig å finne noen med gode termiske egenskaper, lav støynivå og er "lett" å bygge i. Har dere noen forslag?

 

Hva er forskjellen på vannskjøling og viftekjøling av CPU bortsett fra at viften blåser luft? De viftene ser veldig store ut. Noen forslag på gode vannkjølere?

 

Beklager hvis spørsmålene er dumme og er blitt besvart mange ganger tidligere.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

Ett kjapt lite spørsmål til -Zeitgeist-: Hvor får du kjøpt vannkjøling som er helt stille?

 

Dejan: Hvis du titter på bilder av fractal design R3 kabinettet så vil du se at kabinettet er kledd med plater innvendig som demper støyen. Hvis du skal ha ett kabinett med med sidevindu så blir det nok ikke så pent:)

 

Min måte å dempe støyen på er å koble alle viftene jeg har til en egen viftestyring, men det betinger at du kjenner pcen litt, ellers kan det fort bli litt for varmt. Jeg skrur opp viftene når jeg trenger mye kraft, og skrur ned når jeg ikke bruker den.

Lenke til kommentar

Ett kjapt lite spørsmål til -Zeitgeist-: Hvor får du kjøpt vannkjøling som er helt stille?

Ok. Ikke helt stille da, men ofte stillere enn vanlige vifter hvis man har kraftige komponenter som overklokket cpu og grafikkort fra øverste hylle.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Vil anbefale fractal design R3 kabinettet sterkt. Du får rett og slett masse kabinett for pengene. Satte opp ett oppsett, ikke langt unna det du har laget (samme hovedkort, prosessor og PSU) for litt siden og er kjempefornøyd.

Eneste minuset med kabinettet er at vifta bak bråket litt, men det følger med en liten viftestyring med kabinettet som du kan bruke til å dempe den.

 

Videre må jeg bare anbefale en kjøler fra Noctua. De er store ja, men sinnsykt effektive

Lenke til kommentar

Jeg har et bra hjemmekino anlegg med Onkyo reciver og gode høytalere (5.1 system). Trenger jeg da et ekstra lydkort i pcen for å få fult utbytte av anlegget mitt? eller styres dette helt gjennom reciveren? Både Onkyo reciveren og P8Z68-V PRO er THX godkjent.

 

Hvis jeg går for Fractal Design R3 og kjøper en kjøler fra Noctua og et ektra lydkort, blir plass et problem i kabinettet? kjøling?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke som tidligere nevnt et eget lydkort hvis du ikke er VELDIG lydorientert.

 

Hovedkortet du har valgt har følgende utganger:

1 x audio / video - HDMI - 19-pin HDMI Type A

1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK

1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - line-In - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - utlinje (sidesurround) - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - utlinje (bak) - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - linjeutgang (senter/sub-basshøyttaler) - minijack 3,5 mm

1 x lyd - SPDIF-utgang ( intern )

1 x lyd ( intern )

 

Har som sagt samme oppsetter, og i tillegg Onkyo :) Funker fett det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...