Gå til innhold

Rimelig Android nettbrett: Herotab C8 med kapasitiv skjerm og Samsung HW


Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt en 7" Herotab C8. Tror denne faktisk kan være et godt kjøp for 200$.

Den har en responsiv kapasitiv skjerm med multitouch og en grei CPU.

Den har HDMI ut og man kan plugge i USB mus og tastatur om man ønsker.

 

Video finnes her:

 

Skriver noe mer når jeg har fått C8 og testet den litt.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra http://merimobiles.com. Pakken sendes fra Kina med sporingsnr. Jeg har tro på denne tableten. Tidligere har jeg kjøpt en billigtablet til 80$ fra buyincoins.com men med resistiv skjerm og dårlig CPU, så blir bruksområdet begrenset ser jeg. Bruker den til å monitorere en webside med live data. Den funker utmerket til det, men ubrukelig til video etc.

Lenke til kommentar

Du så nok på M8, ikke C8 :-) Vekten er 510 gram og den er ikke av de tynneste paddene.

Men noe må man ofre for å få ned prisen. Det er viktigere med brukbar CPU og kapasitiv skjerm i combo med lav pris for min del.

 

Internt minne er et mikro SD klasse 4, og jeg vurderer å bytte det ut med et 8GB klasse 10 for å få opp hastigheten noe.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Specs:

 

CPU Samsung S5PV210 (ARM Cortex TM-A8) 1.0GHz

OS Android 2.3 Gingerbread, Flash 10.1

Memory 512MB DDR2 Ram, 4GB Nandflash built in

Extend Memory up to 32GB via micro sd card

 

Screen 7" Capacitive Multitouch 800*480

Audio 3.5mm headphone jack

Built in Microphone

Supports: WMA, MP3, WAV, AAC

Video Supports 1080p HD video, decode MPEG4/H.264/H.263/VC1

COOL FEATURE

Voice search, navigate the internet with your voice, navigate your tablet pc with your voice (works best with the mic facing you (sideways)

Features and highlights

  • Samsung 1Ghz processor
  • Android 2.3 Gingerbread
  • Flash 10.1
  • 7" Capacitive Multitouch
  • Gsensor
  • Supports 3G USB dongle
  • Super fast 10Ghz processor Samsung S5PV210
  • WiFi 802.11 b/g
  • 1.3MP Camera
  • HDMI port
  • USB port
  • OTG port
  • Supports mouse, external keyboard
  • Multilanguage support
  • Market ready
  • 3D Games Support

Dimensions 196.5*125*14.5mm weight: 0.510g

Camera Front 1.3MP

Battery Built in Battery 4500mAh (dual 2250mAh batteries)

Package Content

  • Herotab C8
  • USB cable
  • Power charger

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Disse kina-tabsa er ubrukelige leketøy hvis du sammenligner med galaxy tab.

Skal være enig i at det finnes masse primitive kinatabs, men håper jeg har funnet en som duger for mitt bruk.

Skal man ha en IPAD eller Galaxy Tab, så betaler man deretter. Jeg er villig til å ofre noe for å få en som duger for meg selv og guttungen.

Regner med at det går an å surfe, spille og se film på den med godt resultat. I såfall er jeg happy. Trenger ikke en som er tynn som et flatbrød eller har 10 timer batteritid...

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått den i hus. Den ble sendt som rekommandert brev fra Shanghai og kom hit etter få dager.

Det fulgte ikke med noen avgifter, så prisen ble under 1100.-

 

Som tiboine nevner så har den flere knapper. 1 foran og tre oppe på kanten. I tillegg har den fysisk avknapp som bryter strømmen i tilfelle den skulle henge seg.

 

Jeg prøvde et par forskjellige softwareversjoner før jeg landet på denne: http://www.slatedroid.com/topic/18597-rom-fragcompany-rom-14-12-07-updated-4gb8gb16gb-version/

 

Interface er ikke alltid like snappy, men apps kjøres fint. Jeg har lagt inn Plex mediaserver som streamer alt jeg har av film fra PC til Android. Innsynsvinkel er begrenset og kontrast ikke fantastisk, men det er helt OK til å se film på. Ingen hakking eller problemer med avspilling så langt. Den er litt tykk men byggkvaliteten virker meget bra.

 

Spill ser også ut til å fungere fint. Prøvde "cut the rope" og det går bra. Skal teste noen mer krevende ting etterhvert.

Får opp de fleste apps som jeg kjører på min Galaxy S1, så virker som hw er kompatibelt med det meste.

 

Den kapasitive skjermen på den fungerer utmerket, men det er lett å bli fingermerker.

 

I forhold til prisen er jeg godt fornøyd. Det er ingen Ipad eller Galaxy Tab, men funker fint til mitt bruk.

Vær obs på at denne kan fås i flere versjoner. Den finnes med blåtann og GPS om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde quadrant, men skjermen blir mørk et stykke uti videotesten.

 

Ellers har jeg merket at rekkevidden trådløst er begrenset. Hvertfall er den noe kortere enn på mobiltelefonene jeg har.

Skal sette opp et ekstra aksesspunkt her, så da kan jeg bruke den i hele huset ^^.

 

Skjermen liker jeg stadig bedre. Når det blir mindre sol og dagslys så er den behagelig å se på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har lagt inn ny mod av Android og fikk Quadrant score på 1668. Etter jeg satt opp ekstra aksesspunkt (Buffalo WZR-HP-G300NH), så har trådløsdekningen blitt helt suveren. Har 10Mbit+ på padda...

 

Har bestilt brytere for å justere volum opp og ned på ebay. De har samme mål som de som står i for andre funksjoner. Det blir litt tungvint å endre volum via software.

Litt boring og lodding må til :-)

 

Ser også at Herotab C8 er blitt populær i Japan. Det er kombinasjonen av lav pris og ytelse/skjerm som bidrar til popularitet.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Bortkasta penger, ta deg en tur på finn og kjøp en fantastisk samsung galaxy tab istedet. Du får så utrolig mye mer for pengene, sett dem under 2000kr i perfekt stand. Disse kina-tabsa er ubrukelige leketøy hvis du sammenligner med galaxy tab.

 

Hva er forskjellen på ett & ett annet nettbrett med Android?

Nettopp, ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...