Gå til innhold

Formatering, størrelse og farger for visning av bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Når dere først har laget så fin og dynamisk bildevisning har jeg noen kommentarer:

- Når den mindre versjonen av bildet er dynamisk i størrelse (Man kan selv bestemme ut fra URL, f.eks. 998x665: http://img.gfx.no/863/863211/img_8305.998x665.jpg , 1280x853: http://img.gfx.no/863/863211/img_8305.1280x853.jpg etc.

..Så kan man vel bestemme i profilen hvor brede/høye bildene skal vises? Så kan man selv i sin profil bestemme hvor store versjoner man vil se av bilder? Så slipper man diskusjoner om "jammen, tenk på tablet-brukerne" og annet - i profilen setter man ganske enkelt opp makshøyde og maksbredde som bilder skal vises i, og så viser digit-programvaren bildet i ønsket maksstørrelse eller i bildets maksstørrelse - hva som nå er det minste.

Burde ikke det være en forholdsvis enkel, grei og særs fleksibel løsning? :)

- Når man velger en mørk bakgrunn til lysboksen, så bør fargen på teksten under bildet flippe over til hvit i steden for svart. Ikke bare hvis man endrer bildet og velger bakgrunnsfarge bildet skal vises med, men også hvis man under visning/surfing klikker på en annen bakgrunnsfarge.

- En mye, mye viktigere funksjon (synes i alle fall jeg) enn å se bildet med/uten bakgrunn er å se bildet i full størrelse - linken burde være mye mer tydelig - kanskje rett under bildet, og i alle fall med en "større"/lenger link enn bare teksten "Link".

Endret av Trondster
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Problemet" med dette er at dersom jeg ønsker en "perfekt" prresentert og oppskarpet versjon så lager jeg den i en viss størrelse. På Digit i dag vil det da være naturlig å gjøre dette i 1024 px i bredden da dette er det som maks vises. Dersom enhver selv skal velge hvilken størrelse de skal vise bildene i er det ikke lengre jeg som har kontroll på hvordan bildene vises...

Skrevet

Appappapp - hvis noen har valgt en større bredde vil bildet da etter mitt forslag vises i den fulle bredden du har lastet opp - typisk er dette kun brukere som aktivt velger en høyere maksbredde enn det som er default, og da vil dette kun gjelde bilder som blir nedskalert fra før av.

• Opprett ny...