Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst][Tweake timing i drivere]Får ikke riktig oppløsning på monitor nr 2. HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg oppgraderte nylig fra et 260GTX til 560Ti og har i forbindelse med dette fått problem med at den andre skjermen min ikke får riktig oppløsning..

 

Skjerm nr 1 er koblet til grafikk kortet med DVI og skjerm 2 med VGA (bruker VGA->DVI overgang).

 

 

Jeg vet at native oppløsning på skjerm 2 er 1440x900 og jeg setter dette i Windows 7.

Den sier at den har satt oppløsningen til det men skjermen blir utydelig og urolig, akkurat som den blir ved oppløsninger utenfor native...

 

Noen som har opplevd dette før og kan gi tips? Det fungerte helt fint med det gamle skjermkortet, jeg har også prøvd å bytte inngang på skjermkortet uten hell.

 

 

Specs:

 

Windows 7 Pro

Zotac 560Ti Amp

BENQ 24" FP241VM (Monitor 1)

ASUS 19" VW192S (Monitor 2)

Endret av nemo81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har hatt dette problemet i over en uke og 10 minutter etter at jeg poster dette så finner jeg ut av det selv.. Jaja. :)

 

 

Løsning:

Gå inn i nVidia driverene.

Gå på Change resolution.

Customize.

Create custom resolution.

Legg inn riktige verdier på Horisontal og Vertikal, sett Hz til 60 og Color depth til 32.

Scan type Progressive.

Trykk på "Timing" knappen.

 

Her får du utvidet vinduet og denne står til Automatic.

Finn fram manualen på skjermen din og noter følgende verdier:

 

Horizontal og Vertical refresh rate samt Pixel Frequency/Clock.

(det var her driverene til nVidia faila på skjermen min, automatic var satt helt feil)

 

Fra drop-down menyen kan du velge mellom GTF DMT CVT CVT(reduced blanks) samt Manual.

Jeg fikk riktige verdier ved å velge GTF men det er mulig andre valg passer din skjerm bedre, hvis ikke kan man sikkert velge manual og tweake der men det prøvde jeg ikke.

 

 

Tack och hej :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...