Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjapt internett til deg som ikkje kan få ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var positivt, har hørt om tjenesten før men da var det utrolig mye dyrere.

Det jeg lurer på er om det går ann og bruke samme parabolen som jeg bruker til å se TV, og får jeg brukt tjenesten samtidig som jeg ser på TV? Lurer også på om det er noen specs på hvordan selve parabolen skal være plassert...

Lenke til kommentar
Dette var positivt, har hørt om tjenesten før men da var det utrolig mye dyrere.

Det jeg lurer på er om det går ann og bruke samme parabolen som jeg bruker til å se TV, og får jeg brukt tjenesten samtidig som jeg ser på TV? Lurer også på om det er noen specs på hvordan selve parabolen skal være plassert...

 

Parabolen må rettes inn mot Astra-satelitten på 19* øst.

De tilbyr visst også noen av tjenestene sine på Eutelsat W3 på 7*øst.

 

Hvis du vil se på TV-kanalene på Astra og bruke internett samtidig må du ha en såkalt twin LNB med utganger for to tunere.

 

Det er heller ingenting i veien for å f.eks bruke en såkalt Europa-parabol med inntil 4 hoder; for Astra ( med twin LNB hvis du vil se på TV her), Hotbird, Sirius og Thor. Denne løsningen bør ha en 1,0meters antenne, ellers er det nok med en 50-60 cm antenne (sørlandet/midt-norge).

Lenke til kommentar

Eg bruker ein 75cm talerken... den er prikk lik den som blir solgt med Canal Digital. Ikkje store sakene altså.

 

Parabolen må rettes mot Astra satelittelittene 19.2

du kan jo kjøpe deg ein talerken og lnb nytt, koste ikkje allverden det no i dag.

 

Det eineste eg har betalt på 1 år no er 99 + 71 euro 99 euro for 1 år, 71 euro for par mnd og kortet og frakt på det. '

 

No har eg brukt opp min 1gbyte, og enda så går det rimlig fort mellom 70-120 (spørs kva ein lastar ned.)

Lenke til kommentar
Parabolen må rettes inn mot Astra-satelitten på 19* øst.

De tilbyr visst også noen av tjenestene sine på Eutelsat W3 på 7*øst.

 

Hvis du vil se på TV-kanalene på Astra og bruke internett samtidig må du ha en såkalt twin LNB med utganger for to tunere.

 

Det er heller ingenting i veien for å f.eks bruke en såkalt Europa-parabol med inntil 4 hoder; for Astra ( med twin LNB hvis du vil se på TV her), Hotbird, Sirius og Thor. Denne løsningen bør ha en 1,0meters antenne, ellers er det nok med en 50-60 cm antenne (sørlandet/midt-norge).

Takk for bra svar:)

 

Har noen spørsmål til:

 

1. Du sier at man kan bruke en Europa Parabol for og se TV på Hotbird, Sirius og Thor. Er det disse satelittene Canal Digital sender på mao. kan jeg se Canal Digital sine TV-kanaler samtidig som jeg er på internett med en Europa Parabol?

 

2. Er dette en egnet Europa Parabol tror du?

Lenke til kommentar

Det er det nok. Eg har nesten sånn europa parabol... dvs eg ahr 2 sånne små 75 cm'ere... den eine på hotbird og astra, og den andre på sirius og thor. Har kobla dei sammen med ein diseqc.

Skal du sjå tv på samme tid, må du ha 2 kabler frå antenna, Ein kabel som går rett fra lnb på 19.2 og rett til pc'n. Også putter du dei 3 andre på diseqc switchen og i tunern din.

 

Astra 19.2 e

HotBird 13 e

Sirius 5 e

Thor 1 w

 

Vis du ser så er det "nesten" i allefall 6 grader mellom Sirius og Thor, det samme er det mellom Astra og Hotbird også, derfor kan eg bruke ein sånn småparabol med 2 hoder.

 

Mamma har foresten Canal Digital box oppe (bur i leiligheiten i kjellern) og ho får signal til sin parabol med ein kabel fra 1 vest lnb hodet, det hodet er twinlnb (2 uttak)

Eg har også hatt ei stund ein anna pc med eit dvb kort til. Den har eg brukt til og sett på tv med via pc'n (får kanalene litt billigere da (les gratis vis du trixer litt (obs fønker ikkje på alt))

 

Astra 19.2 e TwinLNB 1 til PC med Internett og 1 til pc med TV

HotBird 13 e Enkelt lnb til pc med TV

Sirius 5 e Enkelt lnb til pc med TV

Thor 1 w TwinLNB til Canal dgital mottaker og til pc med TV

 

Dei som er til pc med TV er sammenkobla i ein 4to1 Diseqc Switch.

Slik har eg hatt mitt oppsett ei stund, heilt til eg solgte den eine pc'n til min bror... må få skaffa meg eit dvb kor til. Noken som veit om noken billige? eller er www.europeonline.com den einaste ( billigste ) plassen og kjøpe fra?

 

eol-gone-crazy.jpg

 

Sweeet? Det synes eg som er vant til 25mb/timen!

Lenke til kommentar

Hmmm... nå er det bare ett spørsmål som står igjen og det omhandler XDCC og P2P.

 

Hørt rykter om at man må ha Skybooster i tillegg for at dette (XDCC og P2P) skal virke, er dette riktig? Jeg syntes i hvertfall at dette hørtes veldig merkelig ut...

 

Virker XDCC og P2P i det hele tatt med E-DSL?

Lenke til kommentar
Hmmm... nå er det bare ett spørsmål som står igjen og det omhandler XDCC og P2P.

 

Hørt rykter om at man må ha Skybooster i tillegg for at dette (XDCC og P2P) skal virke, er dette riktig? Jeg syntes i hvertfall at dette hørtes veldig merkelig ut...

 

Virker XDCC og P2P i det hele tatt med E-DSL?

 

Ja, Xdcc og p2p (testa med kazaa) og DC fønker. Alt fønker vis man vil! (program som fixer det)

Lenke til kommentar

C:>ping www.vg.no



Pinging www.vg.no [193.69.165.20] with 32 bytes of data:



Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=47ms TTL=247

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=31ms TTL=247

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=47ms TTL=247

Reply from 193.69.165.20: bytes=32 time=31ms TTL=247



Ping statistics for 193.69.165.20:

   Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

   Minimum = 31ms, Maximum =  47ms, Average =  39ms



C:>

 

Men altså.,... den går vel gjennom isdn den der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...