Gå til innhold

Ultraportabel sandy bridge-PC, rundt 10k, 10-13 tommer.


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ultraportabel bærbar, preferabelt noe i størrelsesorden 10-13 tommer med sandy bridge og god batterilevetid. Gjerne ULV-CPUene til sandy bridge, men det virker ikke som de er så populære, så tar imot alle forslag. I utgangspunktet har jeg ca 10k å bruke, og vil gjerne holde med til det +/- 3k. Noen forslag? Hva finnes egentlig av modeller som oppfyller dette, virker som det er litt tynt foreløpig, har feks ikke funnet noe særlig hos dell eller asus.

 

Andre faktorer:

Om mulig ønsker jeg en SD-kort-leser.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

http://www.prisjakt.no/category.php?k=353#rparams=l=s71685225

 

Er det prisjakt kommer opp med SB ULV cpuer og 10-13 tommer.

Samsungen er vel kanskje den som er mest spennende.

Nærmeste du kommer dell er vel siste generasjon MX11 Alienware.

 

Her er forsåvidt CPUene du må se etter:

Dualcore LV/ULV

Core i7-2649M 2/4 2.3 Ghz 3.2 GHz 4MB 25W 500-1100MHz $349

Core i7-2629M 2/4 2.1 Ghz 3.0 GHz 4MB 25W 500-1100MHz $311

Core i7-2657M 2/4 1.6 Ghz 2.7 GHz 4MB 17W 350-1000MHz $317

Core i7-2617M 2/4 1.5 Ghz 2.6 GHz 4MB 17W 350-950MHz $289

Core i5-2537M 2/4 1.4 Ghz 2.3 GHz 3MB 17W 350-900MHz $250

Lenke til kommentar

Takk for tips, samsung 9-serier er forsåvidt aktualt, men da må jeg vel vente et par måneder, da den blir oppgradert i august. Virker også litt tungvindt å oppgradere minne på det, og den har ikek SD og er litt dyr, men virker ellers som en veldig bra maskin. Alienware sin sak er jo enorm. Den er kjemetjukk, og ikke særlig aktuell desverre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Macbook Air får kanskje en SB CPU en gang i juli/august. Asus U36SD er også et litt tykkere alternativ.

Ellers er det en del som ikke er helt ultraportable, men små og kraftig. Som Toshiba R830, Lenovo X220 og X1.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Macbook Air får kanskje en SB CPU en gang i juli/august.

Ellers er det en del som ikke er helt ultraportable, men små og kraftig. Som Toshiba R830, Lenovo X220 og X1.

 

Ja, den er også ganske fin, selv om touchpaden er beregnet på en knapp. I tillegg har jeg hørt noen som har hatt problemer med bootcamp på macbook air? Kommer ikke til å kjøre OSX.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, den er også ganske fin, selv om touchpaden er beregnet på en knapp. I tillegg har jeg hørt noen som har hatt problemer med bootcamp på macbook air? Kommer ikke til å kjøre OSX.

 

AtW

Har vært trøbbel på Macbook Pro med dårlig batteritid i Windows, OSX og Win7 skal være ganske likt på MBA. Går vel an å installere kun Windows, men litt usikker på hvordan.

Tror den er ganske kresen på ekstern cd-rom, men skal fungere med en minnepenn.

Touchpaden kan være et problem ja, man høyreklikker ved å trykke ned med to fingre, noe som skal være litt tungvindt.

 

Er selv på utkikk etter en tynn 13-14" med god oppløsning, og det er ikke lett.

La forresten til forlag om Asus U36SD i forrige post.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...