Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win 7 fryser på Boot


Anbefalte innlegg

Ser meg selv som en gjennomsnittelig datakyndig fyr men nå må jeg ty til evt. hjelp/råd..

 

Kjøpte en Seagate Barracuda med en Samsung 1TB (Begge SATA) etter at et visst skrivehodet begynte å komme i ubalanse. I dag tok HDen kvelden (Som jeg antok kom til å skje) så det var på tide å bytte.

 

Nå over til problemet. Jeg kjørte en oppstart fra en USB dongle (Win 7) og fikk ikke boota, men det dukka opp Windows Splashscreen. Skifta boot i BIOS og USBen starta. Kjørte gjennom installasjonen og deretter frøs maskinen i før den kom til selve installasjonsvinduet (Hadde installasjonsgrafikken og en en fryst musepeker). Lot den stå en time i tilfelle det bare var en hangup, men ble nødt til slutt å restarte. Nå prøver maskinen å loade fra USBen, men etter den har gjort det får jeg bare Win7 Splashscreeen-frys.. Igjen.. Skifta Boot tilbake til HDD for å se om det var problemet. Da får jeg opp muligheten til Safe-mode og hele regla. (Prøvd alt, også med USB-donglen inni, men alikevel fryser systemet. (Enten ved splashscreen eller ved innlasting av filer i Safe-mode).

 

Prøvde da å starte fra Win 7 DVDen men samme problem der også (Også switchen frem og tilbake med boot for å se om det hjalp. Også prøvd å ta ut en og hver RAM-Brikke og kjøre de seperat, men gjør ingen forskjell.)

 

Sjekket alt av kabler til HDD (SATA og strøm) og HDDen gir heller ikke fra seg noen rare lyder.

 

Så nå får jeg hverken boota fra USBen, DVDen eller HDD.

 

Noen som har noen ninjatriks før jeg pælmer hele dritten ut vinduet?

 

*Intel Core 2 Duo

*4 GB (2 x DDR 2 SDRAM)

*Elitegroup p43T-A2 Hovedkort

*Gainward Geforce GTX 560

*Samsung SpinPoint 1TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i BIOS'en og still voltagen for minnebrikkene manuellt.

Deretter prøv å starte i sikkermodus.

 

Hvis dette ikke fungerer, ta å formater harddisken og installer på nytt.

 

Hvis ingenting av dette fungerer, kast PCen til helvete ut av vinduet.

(Neida, men vi tar det siden, hvis ingen av delene fungerer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...