Gå til innhold

Forlsag til dansbar musikk for "voksne" ?


Anbefalte innlegg

Skal spille musikk på en fest hvor det kommer en del folk, hovedsaklig mellom 30 og 50 år. Skulle i den anledning gjerne hatt tips om artister/grupper som spiller musikk som passer denne aldersgruppen.

 

Tenker spesiellt på "par-dans" av forskjellige typer, hvis du forstår....

Hvis du har forslag (artistnavn og melodinavn), så hadde det vært kjempe-fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sven Ingvars har blitt ganske rockete etterhvert. Kamerat av meg som absolutt digget dem før, hater dem nå.. hehe.

 

Prøv åttitallsmusikk. På tross av at det ble laget mye supersynkronisert digital musikk på den tiden, kom det mye bra musikk også.

 

 

Gå til www.club977.com og hør på denne 80's only internet radioen. Jeg lover deg at den vil få deg til å dra på smilebåndet, det er mye bra musikk der!

 

(Det er tonnevis av bra klinemusikk fra den tiden og, når du snakker om pardans.. hr hr)

Lenke til kommentar

Til min store skrekk oppdaget jeg at huseieren (~50 år) spilte Las Ketchup "Ketchup song" xx ganger i løpet av en fest. Jeg bor rett under, så jeg hørte at det ble danset MYE til denne låta.

 

Så mulig dette er musikk fossilene liker ;)

 

Ellers så er det vel bare de 10 første låtene folk får med seg; etter dette er hørselsnervene så påvirket av (m)etanol at de danser til hva som helst.

Lenke til kommentar

70 og 80 talls burde vel være midt i blinken, mellomting mellom Hippie og Disco r0xy musikk :lol:

Ellers er Bryan Ferry, Sven Ingvars (Black Ingvars slår faktisk og an :) ), Ole Ivars ikke minst med diverse antydninger til at folk er feite, Kongen (Presley) er alltid en sikker en og diverse Country, Shania Twain og Willie Nelson.

Videre er det verdt å neven Eurosong vinnere som årets Tyrkiske, Olsen Brothers og norges innslag i år. Alt populært blant fossilene.

Og siden jeg er fra Telemark må jeg vel og nevne Sputnik :lol:

Lenke til kommentar

Pardans, da antar jeg at du mener en eller annen form for swing, band som har mye bra swing er.

 

Elvis Prestley

Dire Straits har endel

Brian Setzer Orchestra (storband)

Big Voodoo Daddy (storband)

Chubby Checker

Robbie Williams - Swing while youre winning

Jive Bunny

 

80-tallet er som nevnt ett stikkord, a-ha - take on me, iggy pop - wild one, footloose.

 

Grease soundtracket har mange.

Carlene Carter har endel kjedelig swingmusikk.

 

Jeg synes også sixteen tons, og big ten inch record og mack the knife er fine sanger (mange folk har spillt inn disse).

 

Lou bega har et par (mambo no 5, og got a girl).

 

Vazelina slår jo ann om det er i mjøsområdet ;).

 

Egentlig fins det nesten uendelig mye musikk som passer, kan du telle 1, 2, 3, 4 under hele sangen og treffe takten, så kan det stort sett danses swing til. Jævelig kjipt at swing skal forbinnes med kjip og jævelig dansebandmusikk hele tiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må vel være enig med mange andre her...

 

Noen forslag:

 

50- og 60-talls musikk (Jerry Lee Lewis (Great balls on fire, Breathless, Roll over Beethoven,...), Chubby Checker, Elvis Aron Presley (love me tender (den med Elvis har latterkick er alltid en slager),alt...), Little Richard (Tutti Frutti, ...), Bill Hayley, Chuck Berry, +++)

 

Creedence Clearwater Revival (Down on the corner, cottonfields, lookin' out my back door, susie Q, Have you ever seen the rain)

 

Elton John (litt stille "kose" musikk)

Phil Collins

Hepp-stars (Svensk 70 talls)

Abba

Sven Ingvars (Black ingvars)

Vikingarna (for de eldste)

Resten av de gode gamle svensk toppene

Runde Rudberg (Ut mot havet, 1001, 1002, 1003...)

Hellbillies (Aksjon på ål)

DDE (Rai rai, rompa mi, E6, det meste)

 

Sikkert masse mer, men det var det jeg kom på for tida...

Lenke til kommentar

Takker hjerteligst for svar/forslag så langt ! Håper på flere forslag da.....

 

Ja, helt riktig ATWindsor; en eller annen form for swing. Både litt rockete swing ala "Grease", men også den som går i retning av danseband o.l.

Kanskje det finns flere "typer" swing ? Hmmm....føler meg litt "lost in space" her..... Leite-leite......

 

Skulle gjerne takket noen av dere for gode forslag, men "ingen nevnt, ingen glemt"!

Lenke til kommentar

Kanskje det finns flere "typer" swing ? Hmmm....føler meg litt "lost in space" her..... Leite-leite......!

 

Vet ikke om det er interresant men det finns endel typer ja. Folkeswing (sikkert det folka på festen danser), 6-takts-swing (nesten likt som folkeswing), boogie-woogie, lindy hop, rock'n'roll (mye moro, høye kast og slikt).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva med gode gamle schlæægere som feks.

Bobby Darin - Beyond The Sea

Engelbert Humperdink - Quando Quando

Perry Como - Magic Moments

+det meste med Frank Sinatra

(Feks, I get a kick out of you, something stupid, Love & marriage, my way, new york, let it snow, thats life..etc.)

:smile:

Kanskje ikke nøyaktig "dansemusikk" i den forstand men slår garantert an i 30-50 kategorien

..og som intermezzo kan jo "theme from I dream Of Jeanie" brukes.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...