Gå til innhold

Honeycomb apps, den hellige gral


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Applikasjonnavn: FriendCaster Tab

Type applikasjon: Sosial

Pris: Gratis

Market: https://market.android.com/details?id=com.handmark.friendstream&feature=search_result

Kort om: Tablet-versjonen av FriendCaster. Helt genial Facebook app, som raskt tok over for mobilversjonen for min del. Oversiktlig, og enkel å bruke, med funksjoner som mangler i for eksempel Friend Me.

Appen er fortsatt på Beta-stadiet, så det er noen bugs her og der, men den er så godt som fullt brukelig allikevel :-)

 

EDIT: Så først nå at denne allerede ligger på lista ;-)

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

Applikasjonsnavn: SyncSMS

Type Applikasjon: Sosialt

Pris: 16 kr.

Market: https://market.android.com/details?id=com.d0lph1nk1ng.syncsms&feature=search_result

Kort om:

SyncSMS tar i bruk dropbox kontoen din til å synkronisere SMS fra telefonen din til padden din.

Dette gir også sms muligheter til tableter uten mobilt nettverk. Har brukt denne applikasjonen en stund nå og den fungerer utmerket.

 

Hei,

 

Denne kunne vert noe, men da må man også ha mobil med Android, ikke sant?

 

Trond

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg syns det er merkelig at det er så få som vet om denne app'en.

 

Applikasjonnavn: BSPlayer lite

Type applikasjon: Video

Pris: Gratis

Market: https://market.android.com/details?id=com.bsplayer.bspandroid.free&feature=search_result

Kort om: Videoavspiller! Og såvidt jeg vet den eneste som støtter avspilling direkte over samba/windows share. For dere som har Dreambox så støtter den også streaming direkte fra db med url mot aktiv kanal (RTP).

Fungerer strålende på min Asus Transformer

 

Optimalisert for honeycomb er den også

Endret av masterj
Lenke til kommentar

Applikasjonnavn: Sprinkle

Type applikasjon: Spill

Pris: Kr.8.02,-

Market: Sprinkle

Kort om: Du er en vannkanon og skal slukke brannene før husene brenner opp. Vannfysikk på sitt beste med svært god respons og finnes kun til Tegra2 brett (THD). Veldig avhengighetsskapende og absolutt verd de få kronene. Fungerer helt fantastisk på Samsung 10.1

Lenke til kommentar

Jeg syns det er merkelig at det er så få som vet om denne app'en.

 

Applikasjonnavn: BSPlayer lite

Type applikasjon: Video

Pris: Gratis

Market: https://market.android.com/details?id=com.bsplayer.bspandroid.free&feature=search_result

Kort om: Videoavspiller! Og såvidt jeg vet den eneste som støtter avspilling direkte over samba/windows share. For dere som har Dreambox så støtter den også streaming direkte fra db med url mot aktiv kanal (RTP).

Fungerer strålende på min Asus Transformer

 

Optimalisert for honeycomb er den også

 

Helt enig. Appen er genial, og er som du skriver den eneste jeg har funnet som streamer direkte fra en nettverksdisk. Den spiller også ALT av videoformater. Til og med videofiler som er RAR komprimert. Har sålangt ikke kommet over noen videofiler den ikke vil spille! Den eneste videospilleren en kommer til å trenge.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er merkelig at det er så få som vet om denne app'en.

 

Applikasjonnavn: BSPlayer lite

Type applikasjon: Video

Pris: Gratis

Market: https://market.android.com/details?id=com.bsplayer.bspandroid.free&feature=search_result

Kort om: Videoavspiller! Og såvidt jeg vet den eneste som støtter avspilling direkte over samba/windows share. For dere som har Dreambox så støtter den også streaming direkte fra db med url mot aktiv kanal (RTP).

Fungerer strålende på min Asus Transformer

 

Optimalisert for honeycomb er den også

 

Helt enig. Appen er genial, og er som du skriver den eneste jeg har funnet som streamer direkte fra en nettverksdisk. Den spiller også ALT av videoformater. Til og med videofiler som er RAR komprimert. Har sålangt ikke kommet over noen videofiler den ikke vil spille! Den eneste videospilleren en kommer til å trenge.

 

Mulig jeg ikke skjønner dette helt.

Men jeg kommer ikke inn på mine delte filer over nettverket (Windows). Det er ikke passord, men alikevel ikke.

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått lyd og knirkefritt bilde samtidig på MKV-filer med AAC-lyd med bsplayer. Tipser derfor om en annen løsning.

 

Edit: Ikke helt optimalt tips når det angår streaming av film. Es File Explorer fungerer visstnok bedre. Dog lar det stå for andre bruksområder.

 

Applikasjonnavn: Cifsmanager

Type applikasjon: System/Nettverk

Pris: 0,-

Market: http://market.android.com/details?id=ws.plattner.cifsmanager

Kort om: Krever root! Lar deg mounte windows/samba-shares rett inn i filsystemet på Transformern. Da kan man bruke hvilkensomhelst mediaspiller, uavhengig om de kun spiller lokale filer eller ei. Skriv inn "directio" (uten "") i options når du legger til mapper for bedre ytelse på HD-film.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Applikasjonsnavn: ScummVM SDL

Type applikasjon: Spill/Emulator

Pris: 0,-

Market: Niks, hentes herfra

Kort om: En variasjon av ScummVM med alt av plugins innebygd, som fungerer fint på tablets. Spill gamle LucasArt og Sierra-type spill. Kun emulator, spill må legges inn selv. For å skifte mellom touchpad-mode og touchscreen-mode bruker man merkelig nok "Mixed AdLib/MIDI mode" under MIDI settings. Tabletformatet er perfekt for klassikere som Monkey Island og Day of the Tentacle, imo.

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått lyd og knirkefritt bilde samtidig på MKV-filer med AAC-lyd med bsplayer. Tipser derfor om en annen løsning.

 

 

Applikasjonnavn: Cifsmanager

Type applikasjon: System/Nettverk

Pris: 0,-

Market: http://market.android.com/details?id=ws.plattner.cifsmanager

Kort om: Krever root! Lar deg mounte windows/samba-shares rett inn i filsystemet på Transformern. Da kan man bruke hvilkensomhelst mediaspiller, uavhengig om de kun spiller lokale filer eller ei. Skriv inn "directio" (uten "") i options når du legger til mapper for bedre ytelse på HD-film.

 

jeg har lastet ned denne, men klarer ikke å koble til mitt nett. Hva er "Mount Point" i instillinger?

Lenke til kommentar

jeg har lastet ned denne, men klarer ikke å koble til mitt nett. Hva er "Mount Point" i instillinger?

 

Svarer under for ordens skyld. Dog, kom over

en tråd som tyder på at det er bedre og trolig enklere å bruke ES File Explorer når man vil spille av ting fra Windows shares. Har ikke fått testet selv etter at jeg så tråden der. Oppdaterer førstetipset mitt om det stemmer.

 

Mount Point er hvor i Transformerns filsystem den skal mounte en share. Det feltet skal i utgangspunktet fylle ut seg selv og defaulte til /mnt/cifs/"navn på share". Eksempelvis når jeg fyller inn "10.0.0.2/Film" i Share Path, så blir Mount Point automatisk satt til /mnt/cifs/Film. Det kan endres. Ikke alle apps er i stand til å gå så høyt opp i filsystemet.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...