Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Deleier på hytte/fritidsbolig, elektrisk arbeid


NextoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det kan gå bra. Men du kan neppe ta eiierskifte rett etterpå. Har og hørt at jobben må være i boligen man bor i...

Vet om elektrikere som har søkt det lokale eltilsynet om og få lov til og stå som installatør på foreldrene sin bolig. Og fått gjennomslag.

Han skrev da samsvarserklering i sitt navn...

 

Er jo ikke verre enn og skrive en søknad til dem.

 

 

Hvis du jobber som elektriker i en bedrift med installatør, så er det jo bare og høre med dem om det er greit at firmaet står for pappirene hvis man kjøper matrielle gjennom jobben. Jeg får vertfall lov til slikt....

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Hva mener du med lovlig?

Om du kan arbeide på en bolig for noen andre uten å måtte betale uttaksmerverdiavgift?

Om arbeidet vil være forskriftsmessig?

 

eg forstår ikkje.

 

Elektrikere kan gjøre arbeid på egen bolig uten og gå gjennom installatør (elektrikerbedrift). Skal man hjelpe venner så må man ta jobben gjennom en installatør. Så han lurer på om det er et smutthull og stå som deleier.

Lenke til kommentar

Har desverre ingen installatør i firma for øyeblikket da jeg jobber i oljen.

 

Men uansett, enkleste er hvis det er juridisk lov å sette opp det elektriske anlegget hvis jeg blir deleier av hytten, eksempel at jeg eier 12% av hytten.

 

Sakkyndige driftsledere, heisinstallatører automatiseringsledere og elektrofagarbeidere som ihht. § 13 med veiledning er kvalifisert til selvstendig å utføre slike anlegg, kan forestå og utføre elektriske anlegg i egen bolig og fritidsbolig samt mindre bygninger som er en integrert eller adskilt del av slik bolig eller fritidsbolig.

 

Lovdata

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...