Gå til innhold

Hardisken klikka ;( hjelp


Anbefalte innlegg

Altså, en hardisk en av våre maskiner klikka. Onkelen min skulle skrive ut et dokument og da låste hele maskinen seg. Han reboota som enhver ville gjort. Men da når maskinen skulle startes opp manglet en hel drøss med windows filer( himem.sys ++ ) kjørte win 95 på maskinen ;)

Etterhvert kom komando linja opp og onkelen min ringte på meg. Jeg prøvde da å komme inn i windows mappa men den var ikke tilgjengeli eller noe sånt. Prøvde å åpne flere plasser på harddisken og det viste seg til at flere områder var skadet.

 

Prøvde med win98 oppstartsdiskett ettersom jeg ikke hadde noe annet og det gikk ikke.

 

Kjørte scandisk og fikk beskjed om at det var noen skadede filer og noe greier. Den fant rundt 40 mapper som var borte og fant frem igjen disse.

Helt på slutten sa scandisk at jeg måtte kjøre overflatescanning men jeg fikk ikke til å starte dette.

 

Så jeg satte opp en ny maskin som hadde win98 og kobla disken til som slave på denne. Her kunne jeg innspisere deler av harddisken. Manglet windows mappa ++. Det hadde også kommet en del nye mapper dir01-dir36 hvor den siste var en slags kopi av alt som lå på disken og sånn fortsatte det...

Prøvde å kjøre scandisk men det funka dårli ville ikke starte en gang

 

Jeg leter etter ett par programmer som jeg må + temperaturlogg for de siste 5 årene som ligger på hardisken.

 

Hardisken blir betegnet som uformatert av win 2000 og jeg får beskjed om å formatere den.

 

Har noen noen ideer om hva jeg kan gjøre??

 

Altså Harddisk klikka( fat 16 eller 32 )

Fant ikke windows folder

Scandisk sier at jeg må kjøre overflate scanning men dette virker ikke.

I win 98 finnes noen av filene og mappene på disken,

mens på win2k sies det at den er uformatert.

Hva kan jeg gjøre??

 

På forhånd takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...