Gå til innhold

Trenger tips om ny mobil!


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ny mobil og da tenker jeg på SE T610, Nokia 6610 eller en av de nye Samsung-telefonene. Noen som har tips? Lurer også på hvordan skjermen på SE'n er, om den er like grafisk utseende som Samsung? En ting til jeg har lagt merke til med SE-telefonene er at skriving av meldinger går litt tregere en på f.eks Nokia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som molna nevnte har T610 en skjerm som ikke helt kan måles opp med samsungtelefonene eller Nokia's 3650/7650. Lysstyrken på de sistnevnte mobilene er mye bedre enn på T610, og gjør at telefonene blir mye mer lettleselige i sollys. Det skal sies at T610s skjerm slett ikke er dårlig, man må vel heller si at samsungskjermene er veldig gode. Fordelen med STN-skjermen T610 bruker i forhold til TFT-skjermene som brukes av samsung er at den bruker bare en brøkdel av strømmen og gjør at T610 kan vise til en meget god standbytid i forhold til Samsungstelefoner, som må lades ca. annenhver natt.

 

Når det gjelder mitt inntrykk av telefoner som S100, S300 og V200 vil jeg si at spesielt sms skriving er tungvint.

 

Selv har jeg T610, som nå er inne for fw-oppgradering og reparasjon av skjerm. Jeg forstår ikke helt hvorfor folk har problem med sms-skrivingen på telefonen, og kan dermed ikke helt forklare alle utsagnene om mobilen. Jeg skriver kanskje rundt 5-10 meldinger per dag og har ingen problem med det. Ellers er jeg veldig fornøyd med mobilen, og kommer ikke på noe i farten som kunne forbedres. Så vil jo tiden vise om fw-oppgraderinger kan gjøre mobilen litt kjappere.

Lenke til kommentar
hvis display er viktig, og funkjonalitet er viktig så er det bare p800 som gjelder..

 

 

Jeg sier det igjen... P800, den har A.l.t

 

Nja, skjermen er stor og fin, men fargene er ganske blasse (sammenlign de med en Samsung el. T610 og du vil skjønne...). Dette på grunn av det touchscreenlaget som ligger oppå skjermen

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kankje han ikke er like oppdatert på mobilfronten... :hmm:

Treg å skrive SMS på en T610: Ja, bare denne og tidligere modeller!

Displayet er svakt og synes heller dårlig når du er ute.

En Sony Ericsson K700i eller K500i har mye bedre og lyssterkt display (K700i har et litt bedre display fordi oppløsninga er høyere) :thumbup:

N7610 har også et stort og bra display, men 6610 er mindre og kanskje litt dårligere.

Når det gjelder Samsung modellene så er vel de ganske lyssterke ja.

En E700 har et bra display ennå selv om den begynner å dra på åra...

De andre Samsung modellene er også ganske bra. Nå kommer det forresten ut en ny Samsung (D500) i neste måned...

Anbefaler deg å ikke kjøpe T610 eller 6610 når det finnes så mange nyere mobiler ute på markedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...