Gå til innhold

[Løst] Ny bærbar pc (13-14")


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg ny bærbar nå, men lurer på hvilken jeg skal velge.. Vil ha 13 eller 14 tom.

De jeg har sett på er disse

 

*Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED Radeon HD5650,Core i5-450M,4GB RAM,320GB HDD,kamera,67 Wh batteri,BT,W7H (LX.PXZ02.003)Min lenke

 

*ASUS U36Jc 13,3" HD LED GeForce G310,Core i5-480M,6GB RAM,500GB SSD/HDD,kamera,84 Wh batteri,BT,W7H U36JC-RX311V Min lenke

 

*Asus N43SN 14" Glare HD i5-2410M 2.3 GHz-2.9GHz GT550M-1GB 4GB 500GB-HDD DVDRW WLAN HDMI BT CAM USB3 Min lenke

 

Vil gjerne også ha Core i5, men 480m, 450m er de eldste? 2410m osv er nyest? Hva er forskjellen?

 

Er det noen andre pcer jeg burde se på i prisklassen 6000-7000?

Endret av Hynnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 tall = første generasjons cpu, 4 tall = andre og nyeste. Forskjellen kan jeg ikke si no om, det får andre ta seg av, evt google ;)

Du bør vel egentlig si hva du skal bruke laptopen til, ofte er det ingen vits å sikte etter core i5 kontra i3 da skjermkort ofte er flaskehalsen.

Komplett har "tilbud" på Acer Aspire TimelineX 3830T, hadde heller valgt SSD og corei3 framfor i5 med gammeldags harddisk ;p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Asus N43SN 14" i to dager nå, valgte den etter lang research på hva som passet meg. Må si at jeg er veldig fornøyd så langt, kan oppsummere +/- så langt:

 

+

Meget solid bygd, fint design

Solid tastatur, ingen svikt

God touchpad

Meget bra høytalere

Bra batteritid for mitt bruk

USB 3.0 og hele tre USB 2.0 i tillegg

Rask, greier å kjøre mange oppgaver samtidig

 

-

Noe refleksjoner i skjermen, men ellers er den rimelig bra

Litt vanskelig å venne seg til tastaturet om man ikke har kjøpt ny laptop på seks år, jeg kommer borti touchpaden med hånda av og til når jeg skriver, kan være en smule irriterende siden jeg da hopper inn et annet sted i teksten.

Skulle ønske de hadde brukt litt tid på å et penere design på tastatuert som matcher resten av maskinen.

 

Føler at jeg fikk mye for pengene, har ikke testet den på spill enda, men den skal kunne dra et spill som CIV 5 på greie instillinger uten problemer.

 

Asus U36Jc har forrige generasjons prosessor, så den vil jeg tro er bortkastet penger. Acer har jeg hørt lite bra om. Eller sikler jeg litt på ASUS U46SV 14" men det kan ta litt tid før komplett har den på lager.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan den drar de nyeste spillene, jeg har raskt testet FM 2011 og den kjører det rimelig greit virker det som. Skal teste CIV 5 snart.

 

Batteritiden ser ut til å være rundt 3-3,5 timer med vanlig surring rundt på nettet pluss diverse nedlasting, windows update, photoshop etc. Når man ser film/video går det kanskje 1,5-2 timer før den ber om lader. Jeg har ikke gjort noe grundig testing enda, så de tallene der blir estimater, pluss at jeg har ganske høy lysstyrke på skjermen når rommet er lyst siden det er mest behagelig for øynene mine.

Lenke til kommentar

Fikk min Asus i dag, og batteriet har vart i ca 4-5 timer (balansert) med normal bruk + brenning av 4 stk dvd :) (Batteriet er vel ikke det viktigste for min del uansett :cool: )

 

Har ikke testet på spill, men ut i fra test (i windows)ser det ut til at den kjører det meste med normal grafikk osv?? skal ikke si noe sikkert :tease:

 

Er veldig fornøyd hittil, unntatt et problem med windows, men det tar jeg opp i en annen tråd :whistle:

Lenke til kommentar

Jauh, personlig er det ikke stor forskjell for meg å kunne kjøre 4 timer eller 7 timer batteri, har vært helt avhengig av strømtilkobling de siste tre årene på den gamle. Er uansett meget godt fornøyd med min nye Asus, føler den er rimelig godt rustet i forhold til hva som er det nyeste for tiden. Har brukt en del tid på å installere nyeste drivere og finne ut av småbugger etter at jeg gjorde en ren instalasjon av Windows 7, men nå funker den maks tip top som man sier i India.

 

Etter litt testing kjører den FM veldig glatt også.

Endret av Vooon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...