Gå til innhold

En skikkelig HTPC! (4 HDDer)


Anbefalte innlegg

Ja, jeg er lei av disse såkalte HTPCene. Og mener selv at det ikke er noen HTPC før man har minst 8 TB lagring. Da mange HD filmer er over 20 GB pr. stk. blir det fort liten plass med kun EN 2TB HDD.

 

Derfor har jeg lyst til å lage meg noe ala Fractal Array R2. Men som i tillegg har plass for en slim bluray/DVD rom.

 

Derfor hører jeg her om det er noen folk som kunne hjulpet meg på den fronten?

Jeg sliter som sagt med å finne noe som er smått, godt og har minst 4 HDD plasser samt en 5.25 eller lignende plass. (Micro itx).

 

Takk for du leste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

 

Tenker du å lage et kabinett eller kjøpe?

 

Tenkte og kjøpe et, og eventuelt modifisere det dersom jeg ikke blir fornøyd. :)

 

Jeg har sett på mange men de fleste bruker plassen for dårlig, andre er simpelt sagt elendig designet (med feks en 60 eller 80mm vifte til utdrag), noen er for store (størrelsen på en kraftig forsterker), andre er så stygge at man ikke ville hatt dem.

 

MIN perfekte HTPC ville hatt; 4 HDD plasser, 1 Slim drive plass, 120mm inn og utblåsnings vifteplasser med støvfilter på inntak, m-itx formfaktor og et frontpanel som kan lukkes (m/ innebygd asfalt lydmateriale slik som man ser på Fractal Define R2).

Med en maks dim. på 400x350x150. Da snakker vi :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...