Gå til innhold

Oppg. PC - Finn flaskehalsen!


Anbefalte innlegg

:new_woot:

Hei!

 

Min stasjonære pc begynner å dra på siste laget og trenger nok en liten oppgradering i sommer.

 

Trenger hjelp med å finne ut hva som er flaskehalsen!

 

Komponentene er som følger:

 

Intel Core Quad 2,4 Ghz klokket til 3,0 ghz.

4 gb ram, 6400 hastighet klokket til 900 mhz, med kjøleribber og greier.

Nvidia XFX 8800 GT, 512 mb ram, (XXX versjon, fabrikkoverklokket).

500 GB 7200 RPM harddisk.

Hovedkort: Abit ip35 PRO.

 

Ellers maser pcen noe jævlig når den blir varm, men tror det kommer av den lille vifta på skjermkortet.

 

 

Hva anbefaler dere? Pcen brukes primært til spill og det er der jeg vil ha ytelse. Skjermkortet? Noen gode anbefalinger isåfall?

 

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det de fleste finner som den mest givende oppgraderingen om dagen er vel SSD. Operativsystem og evt. spill på ssd og all annen skrot på den disken du har fra før burde gjøre at maskinen duger en stund til. Ellers er det som nevnt lenger opp kansje en nødvendighet med nyere skjermkort om du skal spille nyere spill-titler.

Lenke til kommentar

Det de fleste finner som den mest givende oppgraderingen om dagen er vel SSD. Operativsystem og evt. spill på ssd og all annen skrot på den disken du har fra før burde gjøre at maskinen duger en stund til. Ellers er det som nevnt lenger opp kansje en nødvendighet med nyere skjermkort om du skal spille nyere spill-titler.

det er kanskje den mest givende oppgraderingen, (om du har en OK pc) men det gir ikke noen form for bedre ytelse....

Lenke til kommentar

Det de fleste finner som den mest givende oppgraderingen om dagen er vel SSD. Operativsystem og evt. spill på ssd og all annen skrot på den disken du har fra før burde gjøre at maskinen duger en stund til. Ellers er det som nevnt lenger opp kansje en nødvendighet med nyere skjermkort om du skal spille nyere spill-titler.

det er kanskje den mest givende oppgraderingen, (om du har en OK pc) men det gir ikke noen form for bedre ytelse....

Mener du at en SSD ikke gir noen forbedring av ytelsen til et system?

Lenke til kommentar

Enorm forbedring i lesing og skriving til det tregeste lagringsmediumet.

 

Men grafikk er viktigst når det gjelder spilling, og da hjelper ikke SSD.

Da er jeg jo selvfølgelig enig, jeg bare trodde sindre94 mente at SSD ikke hjalp whatsoever på måten det ble skrevet på. Ved innkjøp av SSD til de eldre systemene vil naturligvis resten bli flaskehals.

Lenke til kommentar

Haha, er pcen min så driiit altså? Synes nå den fungerer ganske så utmerket fortsatt. Begynner å dra de tyngste spilla litt tungt da. Prøvde nettopp The Witcher 2, gikk nokså hakkete;)

 

Men nå om dagen spiller jeg stort sett Heroes of Newerth og Minecraft :blush: så trengs ikke uberpc for slike spill..

 

 

Som flere folk har skjønt har jeg ganske begrenset budsjett (2000-2500 kr) og vurderer derfor en oppgradering.

 

Så slik jeg forstår det er det best å oppgradere HDD til SSD og skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...