Gå til innhold

Nytt egenkomponert vannkjølingssystem (EK, XSPC, Swiftech) Passer dette sammen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøpe inn et nytt egenkomponert vannkjølingssett, hovedsakelig bestående av deler fra EK, XSPC og Swiftech (Laing D5). Men før jeg trykker på check-out vil jeg bare forsikre meg om at alt passer, samt at jeg har alt jeg trenger.

 

Her er et skjermdump av handlevognen jeg tenkte å bestille fra performance-pcs.com;

 

post-22278-0-94338100-1308959867_thumb.jpg

 

Det jeg hovedsakelig lurer på er om alle fittings passer. Første gang jeg skal kjøpe selvkomponert vannkjøling, og vil helst unngå de største fallgruvene :)

 

Det andre jeg lurer på er hvorvidt det er mulig/lønnsomt å kjøpe en 4x120mm radiator selv om jeg bare får plassert tre vifter på den, over å gå for en 3x120mm slik jeg har i oppsettet nå. Alt skal plasseres i et Corsair 700D-kabinett, og radiatoren blir nok plassert i toppen hvor det er tre vifter fra før.

 

Til slutt lurer jeg på om jeg kanskje skulle kjøpt en ekstra 1x120mm radiator som monteres ved vifte-utblåsinga i bakkant. Vil det gjøre at jeg kan kjøre pumpen på lavest "turtall" og fortsatt kjøle vannet godt nok selv med relativt lav flow-rate?

 

Dette skal forresten kjøle en i7 950 og GTX580.

 

Hovedpoenget med dette er å få et så stille system som over hodet mulig. Derfor lurer jeg også på om det finnes enda mer stillegående pumper enn Swiftech 655 (Laing D5).

 

Takker for alle svar! Om jeg har utelatt noe viktig, si fra!

 

- Mr. Lid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...