Gå til innhold

Gaming PC til ca. 30k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er alt:

vannkjøler til cpu

RAM DDR3 1600Hz

Intel core i7 extreme 990x

ASUS Rampage hovedkort

Coolermater HAF X

EVGA skjermkort

Coolermaster 1200W strømforsyining

Lurer på om det fynker med 1200W strømforsyning og 2 skjermkort som tar 600 hver...

 

Du jeg trur ikke det er noe skjermkort som tar 600 hver, du må opp i nesten 4x8pin, eller mer nøyaktig 3x8 pins og 1x6 pins vis jeg har regnet rett og et gtx580 kan ikke dra mer en maks 300 watt og med tanke på det at 6990/590 drar 375, så gir ikke det mye mening og jeg vil anbefale og kjøpe et grafikk kort som har f.eks twin frozer 3 kjøleren på seg, og husker jeg ikke helt feil kan den drege max 375 watt, men den klarer vell ikke og bruke mer en, tja 250 watt da mine watt regning er basert på hvor mye strøm hver strøm kabel kan levere.

 

Selv ser jeg ikke poenge med en 990x da i7 2600k er nesten på samme nivå, men jeg ville ventet på AMD med og komme ut med bulldozer eller intel med 2011 (men det er ca. et halvt år til), selvfølgelig er 2 kort på 16x bedre en 2 kort på 8x, men prise gjør det ikke noe bedre

Lenke til kommentar

Du kan jo heller bare kjøpe en PC til 10 000, kjøpe 1 skjermkort ekstra til neste år, og oppgradere etterhvert som tiden går. Tidenes største sløsing er det jeg mener det er om du kjøper det der. Trenger ikke bruke 30 000 for å spille de nyeste spillene på max.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til spill vil en i5 2500K yte likt og koster 1500 kroner 6000 kr spart.

 

Hovedkort P55 som støtter SLi finner du til ca 1500 nesten 2000 kr spart.

 

SLi er litt problematisk og egentlig ikke noe jeg anbefaler, om du da først skal kjøre SLi så er det å kjøpe begge kortene nå fornuftig imo.

 

Særdeles gode og billigere minnebrikker med mer kapasitet til 1155 oppsett.

 

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

 

Kort:

 

Gå for i5 2500k eller i7 2600K + 1155 hovedkort + enkelt skjermkort. Mindre strømforsynig

 

Spar ca 9000 på deler og 12 000 + om du velger enkelt skjermkort. Bruk pengene til å kjøpe ny maskin når behovet melder seg eller kjøp frimerker.

 

Edit: Legg til en god SSD disk

Endret av Pastafarian
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er alt:

vannkjøler til cpu

RAM DDR3 1600Hz

Intel core i7 extreme 990x

ASUS Rampage hovedkort

Coolermater HAF X

EVGA skjermkort

Coolermaster 1200W strømforsyining

Lurer på om det fynker med 1200W strømforsyning og 2 skjermkort som tar 600 hver...

 

Å gå for en 1366-prossesor nå er 100% ren idioti.

 

Du sier du skal bruke PCen til "hardcore gaming", vel til spill yter i7 2600k betraktelig bedre, det gjør til og med i5 2500k som koster under en femtedel av den prosessoren du har listet opp. Begge disse overklokker også bedre enn 990x'en, og det er virkelig ingen grunn til å gå for denne prosessoren.

 

Jeg skjønner det at det er lett å tro at å gå for alt det dyreste gir den beste maskinen, men sånn er det virkelig ikke.

 

Om du vil ha det beste som er å få tak i akkurat nå, så gå for en Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K og overklokk den. Om du ikke har lyst til å overklokke vil i7 2600K fortsatt yte bedre out-of-the-box enn 990x.

 

Antec Kuhler 920 kjøler bedre enn H70 til samme pris.

 

Om du først går for vannkjøling og skal overklokke kjøp deg noe RAM med kjøleribber for eksempel Corsair Vengeance.

 

Det har ikke kommet Rampage hovedkort til 1155-socketen enda, så gå for ASUS Maximus IV Extreme-Z.

 

HAF X er et fint kabinett med god luftflyt, fint valg.

 

Jeg ville nok gått for MSI sin versjon av GTX 580. (Lightning versjonen uten "Xtreme" er like bra, den har bare litt mindre minne og ser bedre ut, men desverre selger ikke Komplett/MPX den mer.)

 

 

For 2 GTX 580 holder det med 850W på strømforsyning om den er av god kvalitet, men skal du overklokke mye er det nok like greit å gå for 1000W. For eksmpel Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du budsjett til det kan du jo bare kjøre et ordentlig system, men er enig med dere andre at LGA1366 er dårlig å bruke for mye penger på nå. LGA1155 yter over 1366 og LGA2011 kommer snart.

 

Jeg kjører et 6 år gammelt AMD AM2 opsett med AMD Phenom 9550 sammen med et GTX570 og jeg har entusiast settings på alle spill. Så ET GTX590 holder jo i masser og forbi, og da heller oppgradere med et til når driverene tillater det å kjøre optimalt.

 

Dersom du søker litt rundt faller ikke ytelsen i SLI så mye selv om du har en PCIe 16x og en PCIe 8x, og med gode skjermkort vil du ikke merke forskjellen i det hele tatt.

 

Ville heller anbefalt deg som de andre her, å heller kjøpe en gamingpc til 10-12K, og oppgradere etterhvert som markedet utvikler seg, ellers kommer du til å angre deg skakk etterpå.

 

Det er noe alle her på forumet støtter meg på vil jeg tro, og jeg dem ettersom de har sagt akkurat det samme over meg her.

 

Du kan gjerne spørre om at noen setter opp en utrolig bra build til deg, så vil nok folk her gladelig gjøre det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en flott build til 10 høvdinger.879371.jpeg

 

Du kan evt bytte til et kraftigere skjermkort hvis du vil, og bytte til noctua nh-d14 som cpukjøler, evt vannkjøling. Siden du har mye penger å svi så ville jeg anbefalt å kjøpe et ordentlig corsair kabinett, noe alla 650d. :)

 

EDIT: Bytt strømforsyning til en corsair hx/ax 850w eller mer for evt SLI. :D

Endret av zclick
Lenke til kommentar

Her er alt:

vannkjøler til cpu

RAM DDR3 1600Hz

Intel core i7 extreme 990x

ASUS Rampage hovedkort

Coolermater HAF X

EVGA skjermkort

Coolermaster 1200W strømforsyining

Lurer på om det fynker med 1200W strømforsyning og 2 skjermkort som tar 600 hver...

de skjermkortene der tar ikke 600w, men de anbefaler 600w psu i en pc der du skal bruke et slikt kort.

 

Skal du blåse noen kroner så gå for noe ala dette bygget, kjapp ssd, billig men godt kabinett, gode skjermkort, store disker til raid etc og et godt lydkort så du avlaster cpu med tanke på lyden. Noen sliter med anbefale i7 over i5 men kjekt å ha når du skal redigere video og slikt.

post-9252-0-37638600-1308774821_thumb.jpg

Lenke til kommentar

30k på en pc idag er helt hull i hue!!! med mindre du bruker 10-15k på skjerm/skjermer (som egentlig er ganske dumt det også, men NOEN har gode grunner)

 

gå for teknikeren sitt forslag med xms3 2x4 ram og en annen cpu kjørler!!! (eventuelt bytte ut kabinettet)

 

du kan også spare litt på den strømforsyningen for du kommer nok ikke til å bruke over 800w uansett.... http://www.dustinhome.no/pd_5010375014.aspx? skal være en ganske god en... er i det minste mye bedre en den CM du hadde i første post ;)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

vis jeg hadde hatt 30k på og bruke på en pc ville jeg ventet på bulldozer, sjekka om den slår Sandy og velge deretter, og jeg ville velget 2 HD6970 lighning fra MSI, og kjørt eyefinity, men vent det vill vell kun koste ca. 15000kr uten skjerm osv. da har du jo og penger for oppgraderiger i fremtiden :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

vis jeg hadde hatt 30k på og bruke på en pc ville jeg ventet på bulldozer, sjekka om den slår Sandy og velge deretter, og jeg ville velget 2 HD6970 lighning fra MSI, og kjørt eyefinity, men vent det vill vell kun koste ca. 15000kr uten skjerm osv. da har du jo og penger for oppgraderiger i fremtiden :w00t:

 

Absolutt ikke, men LGA 2011 derimot :love:

Lenke til kommentar

Hvis jeg MÅTTE brukt 30k på PC innen i morgen ville jeg kjøpt toppmodellen av I7 (6 core), 2x 6990, en pen SSD og en pen HDD. og en strømforsyning på 1200w. Begge skjermkortene ville vært vannkjølt, og prosessoren ville kanskje hatt corsair H100 :D Vet ikke helt hvor mye dette ville koste tilsammen med hovedkort og 2x8GB RAM (2000mhz) men resten av pengene hadde gått til en fet skjerm og et pent tastatur.

Om det blir igjen en del ville jeg kjøpt blue ray, viftestyring, trådløst nettverkskort, lydkort, og masse annnen bullshiattt

 

edit: og en USB vifte til sommervarmen.

Endret av kvarbarg
Lenke til kommentar

Hvis jeg MÅTTE brukt 30k på PC innen i morgen ville jeg kjøpt toppmodellen av I7 (6 core), 2x 6990, en pen SSD og en pen HDD. og en strømforsyning på 1200w. Begge skjermkortene ville vært vannkjølt, og prosessoren ville kanskje hatt corsair H100 :D Vet ikke helt hvor mye dette ville koste tilsammen med hovedkort og 2x8GB RAM (2000mhz) men resten av pengene hadde gått til en fet skjerm og et pent tastatur.

Om det blir igjen en del ville jeg kjøpt blue ray, viftestyring, trådløst nettverkskort, lydkort, og masse annnen bullshiattt

 

edit: og en USB vifte til sommervarmen.

 

du "må" ha 3 RAM brikker for 6 kjerna intel CPU, men jeg tar selv Bulldozer over LGA2011 da jeg tror det blir litt "merke pris" så jeg trur en 6 kjerna bulldozer hadde vært tingen, lurer på om noen kommer til og lage custom kabinett med bulldozer i seg :p

Lenke til kommentar

du "må" ha 3 RAM brikker for 6 kjerna intel CPU

hva mener du med det?

er det best med 3 eller er det anbefalt?

hvorfor trenger du 3 stk? :-P

just wondering ;-)

EDIT: takker alle som har svart på innlegget å har gidda å sjekka og fortelle deres meninger og historier, setter stor pris på det<3

Endret av BentAndreas
Lenke til kommentar

du "må" ha 3 RAM brikker for 6 kjerna intel CPU

hva mener du med det?

er det best med 3 eller er det anbefalt?

hvorfor trenger du 3 stk? :-P

just wondering ;-)

EDIT: takker alle som har svart på innlegget å har gidda å sjekka og fortelle deres meninger og historier, setter stor pris på det<3

 

1366 bruker 3-channel derfor anbefales det blir vell ca. noe som RAID 0 bare det at det er ingen ulemper

Lenke til kommentar

du "må" ha 3 RAM brikker for 6 kjerna intel CPU

hva mener du med det?

er det best med 3 eller er det anbefalt?

hvorfor trenger du 3 stk? :-P

just wondering ;-)

EDIT: takker alle som har svart på innlegget å har gidda å sjekka og fortelle deres meninger og historier, setter stor pris på det<3

 

1366 bruker 3-channel derfor anbefales det blir vell ca. noe som RAID 0 bare det at det er ingen ulemper

 

Hmmm, kanskje kunne noe om hardware før man svarer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...