Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcn spør etter en passord etter en slag pcn...hjelp


Anbefalte innlegg

heij, pcn klikka endag, så da ble jeg jeg sur og den fikk en slag, etter det så skrud pcn seg av, å når jeg slår den på så spør den etter en passord.. å det står ''enter correct password'' vet ikke hvilken passord jeg må skriv in.. å når jeg skriver inn passordet til KONTOEN da sir den at det er feil, men så forsetter jeg å skriv det på nytt, men 3 gangen slår den seg av.

noen som kan hjelpe meg med dette?

har også prøvd å skift hardisken men den spør fremdeles om passord. noen som kan hjelpe meg?

takk for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis den spør etter passord før du kommer inn til windows-innloggingen, altså før pc-en starter "skikkelig", så er det nok satt et passord i BIOS. for å fjerne dette må du ta ut bios-batteriet, og sette det inn igjen. På en stasjonær pc, kan du se et klokkebatteri med diameter på 1-2cm som sitter på hovedkortet. dette du kan ta ut, og sette inn igjen. er dette en bærbar pc, så er det litt verre da det varierer veldig fra maskin til maskin, og du må gjerne skru den litt fra hverandre, så jeg kan ikke gi noen konkrete tips.

Lenke til kommentar

hvis den spør etter passord før du kommer inn til windows-innloggingen, altså før pc-en starter "skikkelig", så er det nok satt et passord i BIOS. for å fjerne dette må du ta ut bios-batteriet, og sette det inn igjen. På en stasjonær pc, kan du se et klokkebatteri med diameter på 1-2cm som sitter på hovedkortet. dette du kan ta ut, og sette inn igjen. er dette en bærbar pc, så er det litt verre da det varierer veldig fra maskin til maskin, og du må gjerne skru den litt fra hverandre, så jeg kan ikke gi noen konkrete tips.

 

det er en bærbar pc ja. jeg tørs ikke og åpne den, redd for å ødelege noe.. det er toshiba merke.

 

ja den spør etter passord før jeg kommer inn til windows-innloggingen

Lenke til kommentar

Du blir nok nødt til å åpne litt for å få dette til. Eventuellt kan du sende den til reparasjon eller få en bekjentaskp med litt mer ærfaring til å gjøre det for deg.

 

Om du opplyser modellnummeret kan jeg se om jeg finner litt info til deg slik at du evt. kan gjøre det selv uten nevneverdige problemer. men som Rotaryrotor sier varierer det fra maskin til maskin og jeg kan derfor ikke love noe.

 

Edit:

Generellt sett er en laptop er hverken vanskelig eller farlig å skru litt på. Det kan være litt mer knotete og virker derfor litt skummelt når man ikke har gjort det før :)

 

Om maskinen er over et år gammel har den veldig godt av å få blåst vekk litt støv også :)

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...