Gå til innhold

Test: Zotac H67ITX-C-E


Anbefalte innlegg

 

 

Men det er jo en kjempeløsning til en kontor/surfe-PC. Velger man et Lian Li PC-Q11B (lekrere enn Q08B etter min mening), en Seasonic X-560 (X-400FL holder i ytelse, men koster like mye fordi den er 100 % passiv), i5 2500(eventuelt T eller S), ca 80 - 100 GB SSD og en rimelig harddisk så har man en velytende løsning på størrelse litt over 2 brevordnere til ca 6 000 kr. Putter man i et skjermkort til en litt over 1 000 kr kan man spille også. Har akkurat satt opp en slik løsning som potensiell ny kontor-PC.

 

 

Var noe slikt jeg tenkte ja, det blir jo heller ikke dyrt egentlig for en fult brukbar maskin, til nettbank og lett surfing/kabal spilling.

Men hvis man f.eks velger å bruke f.eks den beste i3 man finner hvordan er GPU spesifisert på de?

Er de like bra eller dårligere enn f.eks GPU på 2500/2600 CPUene?

Og 400w holder vel i lange baner for en slik maskin, veit ikke hvor langt ned jeg kan gå?

Og det lian li kabinettet du kom med satt jeg så så på igår, ser ut som ett greit lite ett, ikke mye lys og dilldall og vifte hull all over.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPU-en (IGP) på i3 er den samme som alle i5 med unntak av K-versjonene. Personlig ville jeg uansett valgt i5 eller i7 grunnet jeg bruker program som har effekt av 4 kjerner og TurboBoost. Vurdering er ellers at forskjellen mellom de to IGP ikke har stor effekt reelt.

 

Men dette er en maskin som klarer langt mer er surfing, nettbank etc. Den vil fungere glimrende (særlig med i5) til Photoshop, Lightroom relativt tung excelbruk, videoredigering, videorekoding med mer. Med et skjermort til litt over 1 000 kr i tillegg vil den dra det meste av spill særdeles akseptabelt. Til bare surfing/nettbank kan man gå langt under dette i ytelse. Til det holder det som ble produsert for 4 år siden alldeles glimrende i dag (til og med bedre bærbare som min T60). Den vil nesten kjøre ring rundt min Core 2 Quad som langt fra har ytelsesproblemer i de fleste program.

 

400 Watt holder i lange baner, men et så lite kabinett gjør at det er stor fordel med strømforsyning med modulære kabler. Det får du ikke ned i 400 Watt (med unntak av Seasonic X-400LF). Men det finnes klart rimelige modulære enn Seasonic X-560, ser at også Seasonic Seasonic M12-II 520W er modulær, og den koster fra 600 kr. Personlig er Seasonic eller "build by Seasonic" eneste strømforsyninger omtrent som kommer innenfor døra. Og PSU er den eneste plassen jeg ikke sparer i det hele, PSU er nøkkel til lite støy og stabil maskin.

Lenke til kommentar
LGA1155-sokkel og PCI Express x16 sørger for at en kan komponere et svært kraftig system på det lille kortet som er knappe 17 x 17 cm.

 

Hvordan får man plass til et svært kraftig skjermkort, når de beste skjermkortene i dag er lengre enn dette hovedkortet?

 

Og hadde ikke et slikt skjermkort vært i veien for en eventuell kjøler til prosessor?

 

Jeg bygget nettop en slik løsning i ett Silverstone Sugo SG07B kabinett med ett eldre 4870x2 kort og en i7 prosessor. Det er en kjempe maskin. Hovedkortet er ikke dette her men ett asus kort. Kommer aldrig til og dra med meg den store boksen med 3 radiatorer og masse disker igjen. Den lille dritten fungerer til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...