Gå til innhold

Tubekikkert


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg en "tubekikkert" (spotting scope på engelsk), siden jeg er ganske fascinert av kikkerter og slikt, og har lyst på en kikkert som man kan se ordentlig langt med. Jeg har sett litt på denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161937512

Jeg vet at den ikke er av topp kvalitet med tanke på prisen, men er det noen som har noe erfaring med denne kikkerten (eller slike kikkerter) eller innen dette området? Skal (mest sannsynlig) ikke bruke den til jakt og slikt, kun til å se rundt på ting fra verandaen. Vil den nevnte kikkerten være grei nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt til å kjøpe meg en "tubekikkert" (spotting scope på engelsk), siden jeg er ganske fascinert av kikkerter og slikt, og har lyst på en kikkert som man kan se ordentlig langt med. Jeg har sett litt på denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161937512

Jeg vet at den ikke er av topp kvalitet med tanke på prisen, men er det noen som har noe erfaring med denne kikkerten (eller slike kikkerter) eller innen dette området? Skal (mest sannsynlig) ikke bruke den til jakt og slikt, kun til å se rundt på ting fra verandaen. Vil den nevnte kikkerten være grei nok?

 

Jeg har vel brukt såpass mange tusen kroner på middelmådig optikk opp igjennom årene, at jeg har erfart at man ikke får noe man blir fornøyd med, hvis man ikke legger penga på bordet. Spottingscopet du linker til ville jeg ikke giddet å kaste bort penger på, hvis jeg var deg. Da ville jeg heller spart til noe bedre. Jeg har dessverre ikke noen anbefalinger å komme med, da jeg ikke har erfaring med denne typen kikkerter.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...