Gå til innhold

[Løst] i7 950 overklokkings spørsmål


Anbefalte innlegg

hei, jeg har bare et lite spørsmål angående overklokking jeg håper dere har svar på. jeg har en i7 950 cpu med vannkjøling, så temperaturen er ikke noe problem. for å kunne kjøre cpu'en på 4.2ghz må Dram buss voltagen være på 1.66 har jeg hørt, men når jeg setter min på over 1.65 blir den farget rødt og det kommer warning melding om at dette kan skade cpu'en, er dette riktig eller kan jeg fint bumpe den opp til 1.66 så jeg får kjørt cpu'en på 4.2 ghz? kan nevne at jeg gjør dette i biosen og ikke i et program, stoler ikke helt på de...

 

resten av settingsene ser slik ut:

CPU Ratio 23

BCLK 183

CPU Voltage 1.325

QPI/DRAM Voltage 1.35

IOH Voltage Auto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken ram er det snakk om.

Er det f.eks Corsair Dominator1600mhz, kjører den på 1.5v ved BCLK under 200 ved 2:8 forhold, så om du skal sette den til 183, begynn ved 1,5v og øk med 0,01 til det er stabilt, ikke gå over 1.65v.

 

Sannsynligvis trenger du heller ikke gå opp til 1.325 på cpu, prøv 1.25 eller deromkring først.

 

Jeg har satt min i7 920 til 183, både ram og cpu volt står på auto, ikke nødvendig å volte opp (måtte det når jeg satt 200)

Lenke til kommentar
hei, jeg har bare et lite spørsmål angående overklokking jeg håper dere har svar på. jeg har en i7 950 cpu med vannkjøling, så temperaturen er ikke noe problem.

 

Har samme CPU på et Asus P6T og kjører 4.2GHz med flg. settings:

 

CPU Ratio 21

BLCK 200

CPU Voltage 1.35625

DRAM Bus Voltage 1.64

CPU Voltage 1.325

 

Kjøler er Corsair A70 som holder CPU på kjølige 73 Celsius på varmeste kjerne under 100% load på alle kjerner 24/7 hele året (folding). Min CPU er en D0 utgave.

 

Hastigheten på DRAM Bus Voltage skal ikke være høyere enn 1.65V på 1366 socket HK. Høyere volt kan skade CPU.

 

Resten står default hos meg. Hvor høyt du klarer å klokke den stabilt kommer mest an på CPUen, hovedkort og minne spiller også inn, men ikke i like stor grad som at CPU egner seg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...