Woodoo Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 For en stund siden satte jeg et passord i biosen, jeg skrev opp passordet på en lapp, men nå har jeg mistet den lappen... :oops: Så hva skal jeg gjøre for å få vekk passordet, jeg har sett på hovedkortet og det er ikke en jumper der for å restarte biosen. Går det an å ta ut og inn bateriet som er på hovedkortet, blir biosen restartet da?
wil Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 ja, mener det er det som skal til ja, men er ikke helt sikker. jeg har satt passord på biosen min mange ganger, men det har jeg slutta med siden at ingen andre bruker hovedpc`en min allikevel ikke fordi jeg glemte det, men fordi at jeg gadd ikke å skrive passordet hele tia. men tror det eneste som skal til er å ta ut batteriet å sette det inn igjen. har du bare passord på biosen eller har du passord når du skal komme inn i windows også?
Woodoo Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Skrevet 30. juli 2003 Jeg har bare passord i biosen, ikke når jeg starter opp i Windows.
Sagacious Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Jeg har bare passord i biosen, ikke når jeg starter opp i Windows. Ta ut batteriet i et minut, sett det så inn igjen -> BIOS=default uten passord, har gjort dette flere ganger... Njaal
Calm Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Går det an å ta ut og inn bateriet som er på hovedkortet, blir biosen restartet da? Trodde det batteriet kun var til for å holde klokken gående jeg...
Ueland Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Det er til for og holde all informasjon som trengst oppe uten strøm. som klokke, passord etc :-)
trumic Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 kan også skifte stilling(eller ta av eller noe sånt :-? )på en sånn plast sak på de stål pinnene som jeg ikke husker hva heter, en eller annen plass på hovedkortet. Hsuker ikke tallet på den. En venn av meg gjorde det hos meg når jeg hadde klokket rammen i biosen og pcen ikke startet. Da ble biosen reseta og maskinen startet igjen edit: skriveleif
Zemeckis Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Hvor lenge kan man ha batteriet for det blir uttapet for strøm,da pc`en ikke brukes på en lang stund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå