Gå til innhold

Jeg var mye bedre før (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja det stemmer nok, men som barn overkom jeg dette, for jeg spillte de samme banene om og om igjen til jeg hadde nådd maksimalt antal reserveliv (99), og skal ikke si jeg farmet disse ekstralivene med vilje, jeg bare spillte de banene jeg synes var gøy, om og om igjen.

Men kan ikke si meg enig på den flytende kontrollen, for den er i mine øyne (meget) skarp. Men kan ikke sammenlignes med for eks, Super Meat Boy som er nemnt et par ganger her, for Rayman handlet om å gjøre korte presise hopp og dukke unna/slå vekk fiender til akkurat riktig tid, ikke gjøre små brett om og om igjen så fort som mulig til det sitter i fingrene og man kan fullføre baner uten å åpne øynene.

 

Du har sikkert rett i dette, og sånn sett så er det vel et designvalg. Synes til tross for det jeg skrev ovenfor at Rayman har en del positivt ved seg, og da spesielt er det veldig sjarmerende, og en rekke flotte ideer i level-designet. Hadde dog trengt noen endringer før det ble sluppet IMO.

 

er fantastisk, enda en god grunn til å spille dette spillet!
Lenke til kommentar

Kaizo er vel bare for å pine seg selv, som med I Wanna Be The Guy.

 

Glad at du likte VVVVVV, kjøpte soundtracket etter at jeg spilte igjennom det første gangen.

 

Potential for anything, er nok min favoritt låt:

 

Den var sykt kul ja, vet ikke om jeg er kommet til det området hvor den spilles enda, fikk bare spilt litt tidligere i dag, men skal ta å fullføre det i morgen. Gleder meg til å høre mer av musikken :) Er det bare meg, eller er den litt C64-aktig?

Lenke til kommentar

Mens jeg ennå er stuck i 8bit modus får jeg anbefale enda et spill:

 

http://www.youtube.com/watch?v=GnxdgzQB_ps

 

Battle Kid: Fortess of Peril er et homebrew spill til nes, mann kan si at det er en kryssning av mega man og i wanna be the guy bare at det er bedre balansert en sistnevnte.

 

Det at en kar har kodet et nes spill i pur 6502 assembly er ganske galskap, når det også har over 500 rom og 8 bosser.

 

Det finnes desverre bare å få kjøpt i cartridge format fra retrousb, men det finnes en demo rom der ute, og ulovige rom dumps for de som er litt pirat.

 

Anbefales på det sterkeste til de som har lyst på et "nes hard" platform spill å spille igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg runna alle Mega Man opp til nummer 7 ca, nå klarer jeg ikke en eneste boss på Mega man X.

Spill Gears of war, jeg trenger noen å spille med! :D

Mega Man X er ikke så veldig vanskelig, det klart vanskeligste Mega Man-spillet jeg har spilt er det orginale Mega Man, som du jo har rundet.

Lenke til kommentar

Ikke så rart man var bedre når man var yngre, man levde seg mye mer inn i spill og tenkte ikke på annet enn dette, dag og natt, kan huske jeg nesten ble helt hjernevasket av noen spill.

Snakk om dedikasjon. Idag skal det mye til for at jeg orker å sitte og øve på spill, man forventer progress, premier og upgrades mye tidligere i spillet enn før, og det holder desverre liksom ikke med 3 liv lenger. Veldig synd egentlig.

Men det er få ting som slår en runde Super Mario Bros, selv om man ikke kommer så langt som før i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...