Gå til innhold

HJELP! HP Homeserver forsvunnet fra nettverket


Anbefalte innlegg

Hei på dere

 

Jeg skulle endre til statisk IP på nettverket mitt. Det gikk forholdsvis greit, MEN

 

Da jeg skulle endre ip på Home Serveren gikk det galt. Jeg endret IP Adressen til 192.168.1.3

 

Nå får jeg ikke kontakt med den lenger. Den svarer ikke på ping forespørsler en gang.

 

Jeg prøvde Advance IP Scanner og her kommer ip 192.168.1.3 opp med MAC adresse.

 

Har 6 Terra med data på serveren så dette er krise.

 

Mener diskene på denne er satt opp med JBOD, så da er det vell ikke mulig å hente ut data direkte fra disse?

 

Er det mulig å sette diskene opp på en annen controler uten å miste data?

 

Er desperat etter info om dette, så TAKKER FOR ALLE SVAR

 

 

Stian

Endret av stiad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ikke å koble til skjerm og tastatur til servern din for å diagnostisere lokalt?

 

JBOD = Just a bunch of disks.. Det vil si at alle diskene brukes enkeltvis. Da er det bare å stappe de inn i tilfeldig PC med støtte for filsystemet så får du tilgang til dataen. Har du brukt RAID eller LVM eller no er det selvsagt mer komplekst, men fortsatt doable hvis du får satt opp riktig.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Dette er en HP Media Smart Server. Den har kunn nettverks tilkobling og strøm samt 4 USB porter.

 

Etter det jeg har forstått, bruker JBOD alle diskene tilfeldig.

Dette vill da medføre att viss en disk ryker, mister jeg all data på hele "Raidet" (JBOD)

 

Stian

Lenke til kommentar

Hei

 

Vill det si at jeg kan ta diskene ut å kobble dem til en sata kontroler og lese av all data?

 

Men jeg lurer på. Man kan sette i disker av alle størelse som kommer opp som 1 stasjon i min datamaskin.

 

Blir filene bare fordelt rundt på diskene samlet?

 

Stian

Lenke til kommentar

Joda. Har du WHS, første utgave, så kan du ta ut en disk og koble den til en annen maskin(som kan lese NTFS) og hente ut det som ligger på disken.

 

I WHS er det Drive Extender(DE) som tar seg av det som folk tror er JBOD/RAID. Det den gjør i praksis er å slå i sammen alle diskene til et stort område, og deretter organisere filene over disse diskene, samt å sørge for at det finnes to kopier av hver eneste fil og mappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...