utvikling Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Ringte nettopp ringt kundesupport til nextgentel i anledning for og få vite passordet til ruteren min. Da fikk jeg nekt, de sa at jeg ikke har låv til å endre noe på ruteren. Dette må jo være bare vås, er det noen som har opplevd noe lignende? Nå klarer jeg i allefall ikke å åpne portene for mw2...
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Bare hold inne reset-knappen? (OBS: ALT på modemet blir resatt) Du må forresten være "eieren" av nettverket for å få passord. Sånn er reglene, er det samme på telenor og tele2. Endret 15. juni 2011 av Slettet-3t93k9
Demantios Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Det blir dessverre mer og mer vanlig å ikke få endre innstillinger på routermodemene. NextGenTel er ikke de eneste
Melkekartong Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 http://ngtforum.net/index.php?topic=3 Dette passordet du tenkte på?? :-)
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 (endret) Bare hold inne reset-knappen? (OBS: ALT på modemet blir resatt) Du må forresten være "eieren" av nettverket for å få passord. Sånn er reglene, er det samme på telenor og tele2. Hvis jeg holder inn reset knappen blir det gjort mange endringer (default settings) som gjør at nextgentel må opdatere for at det skal funke Jeg er eieren! Tilgin Wood ruter btw. Endret 15. juni 2011 av MR 20.FPS
Imsvale Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Da er det jo morsomt at man finner veiledninger som denne på nettsidene deres. Tar det for gitt at det er du som er eier av nettverket.
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 Synes dette var veldig merkelig, med tanke på at jeg hadde tilgang til den før jeg resettan .
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 http://ngtforum.net/index.php?topic=3 Dette passordet du tenkte på?? :-) Default brukernavn og pass er Conf:admin Brukernavn: Conf Passord: admin ? Dette vet jeg, men kommer ikke inn via det , det var derfor jeg ringte kundesupport!
Samcki Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Tror nok heller de ikke driver support på portåpning. Står mye nyttig her: https://www.nextgentel.com/minside/hjelp/sos/?q=tilgin admin admin ser jeg blir nevnt på kundesidene der.
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 Tror nok heller de ikke driver support på portåpning. Står mye nyttig her: https://www.nextgentel.com/minside/hjelp/sos/?q=tilgin admin admin ser jeg blir nevnt på kundesidene der. Feil ruter, tilgin wood w-452 er ruter navnet. Er det bare meg som syntes det var veldig merkelig at de ikke ga meg låv til å logge in på min egen ruter?
Konto brukes ikke Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Hvis du ikke får lov, så må de jo gjøre det for deg da.
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 (endret) Hvis du ikke får lov, så må de jo gjøre det for deg da. Yep det blir vel så... Endret 15. juni 2011 av MR 20.FPS
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Dersom du ikke selv kan åpne og stenge porter i routeren kan de vel egentlig ikke hevde å ha solgt deg tilgang til internet heller. Dette vel å merke kun dersom det finnes stengte porter (ut eller inn) i utgangspunktet. Dersom jeg betaler for internett skal jeg ha internett tilgang og ikke kun port 80 og 443. Det blir jo omtrent som å betale for å bruke en svømmehall hvor kun bassenget er åpent (ikke sauna, boblebad og annet som det reklameres med). Veldig nære redusert betaling grunnet manglende levert tjeneste.
utvikling Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde tilgang før , for litt siden bestilte jeg 20/1 linje, men kan ikke huske at det var da jeg mistet tilgangen. hvorfor skal ikke jeg få tilgang til å bestemme hvilken porter JEG vil ha åpne?
Henning- Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Jeg slet også med dette med telenor. Viste seg at de hadde endra passord på modemet fra standard, til det jeg bruker for å logge på sidene dems med.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 (endret) hvorfor skal ikke jeg få tilgang til å bestemme hvilken porter JEG vil ha åpne? Årsaken er gjerne 2-delt: De vil gjerne hindre deg i å bruke all kapasitet du betaler for. De ønsker ikke at du f.eks setter opp ftp server, mailserver eller webserver hjemme (eller torrents i noen tilfeller). De vil unngå support av typen "internetten virker ikke" fordi noen har forsøkt en eller annet konfigurasjon de ikke skulle prøvd på. Endret 15. juni 2011 av Slettet-Pqy3rC
Imsvale Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Har du gått gjennom FAQ-sidene deres og sett på det som har med passord og ruteroppsett å gjøre? Endret 15. juni 2011 av TrondH86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå