Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok kan legge ut oppgaven jeg har fått for å forklare bedre hva jeg sliter med.

 

Du skal utvikle en datamodell for å håndtere samtlige data knyttet til avvikling av festivalen. i denne forbindelse er det ønskelig å registrere informasjon om de ulike konsertene og artistene. Databasen skal også holde orden på forhåndsbestillinger av billetter.

Hver konsert skal registreres og det skal også registreres navn, adresse og telefon til de som forhåndsbestiller billetter. Tegn en datamodell og implementer modellen i aktuelt databaseverktøy.

Hvordan gjør jeg dette?

 

EDIT: Jeg kan bruke bruke Access på et greit nivå, altså jeg trenger ikke å få en veldig detaljert gjennomgang

Endret av eivindchr
Lenke til kommentar

Du bør ha lært deg databasemodellering og normalformer før du fikk utdelt den oppgaven. Hvis ikke, er det på tide å sette seg inn i grunnleggende databasemodellering, enten via bøker eller nettet. For ikke forvent at noen skal gjøre hele leksene for deg.

 

Før du tenker på relasjonene mellom tabellene, bør du i første omgang tenke på hvilke entiteter (tabeller) du har. Det er ingen fasitsvar her. Men en tilskuer er en ganske opplagt entitet. En annen kan være en konsert. Og en konsert kan ha mange tilskuere, altså en en-til-mange-relasjon mellom tilskuer og konsert. Det beste verktøyet til å begynne med, er papir og blyant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...