Gå til innhold

Kontinuerlig direktevisning av bilder


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal lage et oppsett der bildene jeg tar skal vises fortløpende direkte på en pc-skjerm etterhvert som jeg tar de.

 

Jeg vil og at bildene skal rullere flere ganger slik at ikke bare det sist tatte bildet vises.

 

Jeg bruker Canon, så EOS utility kan gjøre mesteparten av jobben, men jeg har støtt på et problem.

 

Jeg tar bildene i JPEG og legger de til en folder, og kjører lysbildevisning derifra. problemer er at nye bilder som kommer inn i folderen ikke blir med i lysbildevisningen.

 

er der en annen enkel måte å gjøre dette på?

 

Takk for alle svar.

P-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et "problem" hvis du tenker på det innebygde programmet i Windows som viser bilder, det lager tydleigvis en liste av filer i en folder idet det starter opp. Jeg vet ikke om noen metode for å oppfriske uten å restarte. Det finnes masse lysbildefremvisingsprogram, inklusiv mange gratis. Jeg har ikke prøvd å finne et til dette formålet så jeg kan ikke anbefale noe utover å laste ned og prøve.

Lenke til kommentar

Hei,

da kan jeg meddele at FastStone MaxView løste utfordringen.

 

Jeg lastet den ned fra FastStone.org, og er forsåvidt usikker på hvor lenge jeg har den før jeg må betale for den.

 

Jeg trenger den til et bryllup på lørdag, der jeg skal lage en "fotoplass" der folk selv kan ta fullfigur portretter ved hjelp av fjernkontroll. bildene blir så kontinuerlig lastet inn i et slideshow som jeg skal kjøre på en prosjektor.

 

Dette er et kostyme/tema bryllup som forhåpentligvis vil gi mange artige bilder.

 

Da lurer jeg bare på om jeg skal kjøre farger eller sort/hvit.

Er og interessert i tips på kreativt lys oppsett. Jeg har flere blitser, paraplyer, og reflektorer tilgjengelig, og alle forslag mottas med takk:-)

 

 

P-e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...