Gå til innhold

Skole tilbud


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal begynne på ingeniørstudier nå til høsten.De påstår at jeg trenger en bærbar PC, og kom med dette tilbudet til elevene via move systems:

 

Toshiba Satellite A10-S203

CPU - Mobile Intel Celron 2,2 GHz

Skjerm - 15,0" TFT 1024x768

HD - 30 BG SMART Harddisk

Minne: 256 MB DDR RAM

- CD-RW/DVD ROM

- Ekst. USB diskettstasjon

- 10/100 Ethernet/V.90 modem

- Trådløst LAN WIFI

- 2,8 kg

- 2 år garanti

- Win XP Home

 

Pris: 10483,- (-?)

 

Jeg har kikket litt på priser ellers, og syntes det ser ut som et greitt tilbud.

Hva syntes folk ellers?

 

Oppgraderingsmuligheter er blant annnet 256 MB ekstraminne for 544,-

Er det noe å slå til på?

 

Innspill mottas med takk! :)

 

mer info her http://www.move.no/hit/

 

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei og nei!

Gå tvert på startsiden.no og trykk på dell-reklamen

Velg Inspiron

500m

Velg 1 års garanti og ingen "uhells-forsikring"

Velg SXGA+ og DVD-combo

Velg mer minne/hd om du vil

= mye bedre maskin enn det tilbudet du fikk, spesielt med tanke på batteritid og STØY!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Nei og nei!

Gå tvert på startsiden.no og trykk på dell-reklamen

Velg Inspiron

500m

Velg 1 års garanti og ingen "uhells-forsikring"

Velg SXGA+ og DVD-combo

Velg mer minne/hd om du vil

= mye bedre maskin enn det tilbudet du fikk, spesielt med tanke på batteritid og STØY!

 

Mvh kjello2

 

Trodde man blei anbefalt å ha mer enn et års forsikring på laptop ? I og med at hovedkort og skjerm koster såpass og reparere at du like så godt kan kjøpe en ny. Uansett har han vel planer om å ha den i mer enn 1 år får han bytter den ut, med tre års garanti, og en modell som sikkert har gått ut, vil man alltid ha muligheten til å ha det nyeste.

Lenke til kommentar

Samme pc selges for 9995,- på Elkjøp.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...text#Egenskaper

 

Så som de andre sier, ville heller gått for 500m. Nyere prosesor, og endel raskere en celeron, bedre batteritid.

 

Ta en titt på de mange Dell 500m trådene rundt her. Men husk 10% tilbudet går ut i dag 30.07.03. Du finner reklame bannere med dette tilbudet, og da er grunn prisen rundt 8500,-

Lenke til kommentar
Har dell lov til å gi 1års garanti til privatpersoner da? Er det ikke noe i kjøpsloven som tilsier at du skal ha minst 2års garanti på pc o.l.?

 

Herregud. Kjøpsloven sier ingenting om garanti. Skulle vært obligatorisk undervisning på ungdomskolen. :-) De kan gi deg 10 dagers garanti om de vil.

 

Når det gjelder denne PC'n så støyer den ikke mer enn Dell sin, men dell har den del kraftigere cpu.

Lenke til kommentar
Har dell lov til å gi 1års garanti til privatpersoner da? Er det ikke noe i kjøpsloven som tilsier at du skal ha minst 2års garanti på pc o.l.?

 

Herregud. Kjøpsloven sier ingenting om garanti. Skulle vært obligatorisk undervisning på ungdomskolen. :-) De kan gi deg 10 dagers garanti om de vil.

 

Når det gjelder denne PC'n så støyer den ikke mer enn Dell sin, men dell har den del kraftigere cpu.

 

Sikker? Jeg vet at HP gir forskjellig garanti på samme vare til privat og bedrift fordi det var noe kjøpslov-dritt drev de å babla på.

Lenke til kommentar
The DiM:

 

Hvilken skole begynner du på? Åssen har det seg at så mange har fått tilbud på pc gjennom skolene sine allerede? Jeg skal på HiO, IT til høsten, men er dårlig med tilbud foreløpig...

 

Ntnu har gitt tilbud for en stund siden, vært omtalt her på forumet det og. Valgte å kjøpe utenom tilbudet jeg.

Lenke til kommentar

WTF? Loven sier ingenting om garanti?

 

Det stemmer som de sa over at elektronisk utstyr solgt i Norge skal ha 2 års garanti, hvis ikke det har det har du blitt lurt (og ja, jeg har lest loven).

 

En ting til, det ER forresten obligatorisk undervisning i GK på vgs. med generell studiekompetanse.

 

Saken er at selv om de har 2 års garanti er dette kun mot produksjonsfeil du ikke kan noe for. Det de kan gi deg er 1 års full garanti mot alle skader.

 

Og forresten, husker ikke helt hvor lenge denne regelen varer for elektronisk utstyr, men hvis man oppdager en mangel på varen har man rett til å levere den tilbake og få refundert summen du betalte for varen - regner også med at dette er 2 år egentlig...

 

Jaja, 3 års garanti er uansett nice :)

Lenke til kommentar

Gå tvert på startsiden.no og trykk på dell-Velg Inspiron 500m

Velg 1 års garanti og ingen "uhells-forsikring"

Velg SXGA+ og DVD-combo

Velg mer minne/hd om du vil

= mye bedre maskin enn det tilbudet du fikk, spesielt med tanke på batteritid og STØY!

 

Mvh kjello2

 

Hum.. Men bare 1 års garanti, og likevel 1000 lap dyrere? Er Celron så dårlig at å "gå ned" med 0.9 MHz lønner seg?

 

Ser foresten ut som move har oppdatert prisen sin til 9.989,00,- og det er kun 186,- i frakt...

 

---

Jeg ser nå det rimelig like tilbudet til elkjøp, men det er vel uten trådløst nettverk?

 

---

DrMarten; Høyskolen i Telemark, avd. Porsgrunn :-/

 

Takk for alle innspill

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar

Jeg sier bare en ting. Jeg synes dette var DYYYYRT. Gjør som alle sier og kjøp DELL istedet. Bedre maskiner. En kompis av meg jobber for PWC og de brukte Toshiba før. De har gått over til DELL. Bedre maskiner og bedre priser.

 

Men nå skal jeg spille litt Tower Defence :-)

Lenke til kommentar
WTF? Loven sier ingenting om garanti?

 

Det stemmer som de sa over at elektronisk utstyr solgt i Norge skal ha 2 års garanti, hvis ikke det har det har du blitt lurt (og ja, jeg har lest loven).

 

Har du? Der står nemlig:

"Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. "

(http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27)

 

Hvorfor kan ikke folk lære seg forskjell på garanti og reklamasjon?!? *Frust, frust, FRUST!!!*

Lenke til kommentar
WTF? Loven sier ingenting om garanti?

 

Det stemmer som de sa over at elektronisk utstyr solgt i Norge skal ha 2 års garanti, hvis ikke det har det har du blitt lurt (og ja, jeg har lest loven).

 

 

:D heheh, snakk om å bæsje på leggen, så skråsikker du var da!? hehe, hvor leste du denne loven da?? I donald??? :p

 

Er nok desverre ikke noe låvpålagt med garanti! Men reklamasjon er nok noe helt anna med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...