Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av bil, eller oppussing?

(dette er egentlig bare for moro skyld  

5 stemmer

1. 1. Holde på bilen, eller selge den?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hoy!

Har en 1992 modell Opel Vectra A 1,8i

Klarer ikke helt å bestemme meg her, så da spør jeg om FORSLAG med begrunnelse.

Litt bakgrunnshistorikk først:

Bilen har hatt to eiere før meg, har vært krasjet av tidligere eier, så venstre kanal ble inntrykt, men dette er reparert. kjøpte bilen for 4500,- da den hadde gått 148.000 km, kjøpte den fra en gammel mann, så reg-rem, vannpumpe, toppakning, topp og oljefilter gikk så og si umiddelbart til helvette..ordnet relativt fort, lakkering av plastfangere og speil + diverse småstasj, så nå er total påkostnad ca 9.000,-

Har lagt masse planer for bilen, lakkering med litt fancy mønster (siden lakken er litt sliten fra før), selv-støping av glassfiber-lepper, kraftig stereo (går an å ta med til neste bil såklart) og så videre.. EU-kontroll er null problem iflg mekaniker (og finner sted den 15.), rust finnes ikke annet enn på kanaler (overfladisk) og eneste andre feil er defekt kjørelys høyre bak, et defekt blinklysrele (50,- på Biltema) og en defekt speedometervaier (som resultat av forsøk på juks med kilometerstand av forrige eier..hva pokker var vitsen??)..

Mitt spørsmål er: Burde jeg gjennomføre planene, eller burde jeg få istand bilen til EU-kontroll og selge den? (forslag til pris?)

Legger ved noen bilder av den.

post-227361-0-47640600-1307557091_thumb.jpg

post-227361-0-10416600-1307557103_thumb.jpg

post-227361-0-88250300-1307557116_thumb.jpg

Endret av . .Creation. .
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv fremstiller, virker det ikke som det skal de store kostnadene til for å få en brukenes bil. Selger du bilen, og kjøper en bil i god stand vil dette selvfølgelig koste deg mer, men samtidig mindre tid på reperasjoner osv.

MEN, hva er ikke bedre enn å kjøre en bil du faktisk kan ut og inn, og har fikset selv? Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt vare på bilen, omlakkert den, fikset det som måtte fikses og hatt en bil du har fikset og stelt med selv.

-SM

Skrevet

Fiks det som må fikses, og bruk bilen sånn den er.

Det er et rent tapsprosjekt å gjøre noe med en bil som dette. Og mest sannsynlig (uten at jeg vet noe verken smaken eller kunnskapene dine) vil den ikke se kul ut når du er ferdig uansett.

Å bruke titusenvis på lakkering, stereo og styling til en bil som dette er bare dumt i mine øyne. Da er det bedre å beholde den som den er så lenge osm mulig, og heller bruke pengene på en bedre bil etterhvert.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Fiks det som må fikses, og bruk bilen sånn den er.

Det er et rent tapsprosjekt å gjøre noe med en bil som dette. Og mest sannsynlig (uten at jeg vet noe verken smaken eller kunnskapene dine) vil den ikke se kul ut når du er ferdig uansett.

Å bruke titusenvis på lakkering, stereo og styling til en bil som dette er bare dumt i mine øyne. Da er det bedre å beholde den som den er så lenge osm mulig, og heller bruke pengene på en bedre bil etterhvert.

This.

Skrevet

Hold på den, men ikke gjør dette:

Har lagt masse planer for bilen, lakkering med litt fancy mønster (siden lakken er litt sliten fra før), selv-støping av glassfiber-lepper, kraftig stereo (går an å ta med til neste bil såklart) og så videre..

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Har lagt masse planer for bilen, lakkering med litt fancy mønster (siden lakken er litt sliten fra før), selv-støping av glassfiber-lepper, kraftig stereo (går an å ta med til neste bil såklart) og så videre..

Uansett hvor mye enn gjør av dette, vil det forsatt være enn bil til 4500,-

Hadde ikke gjort mer med den enn at den fikk meg fra A til B.

Skrevet

Uansett hvor mye enn gjør av dette, vil det forsatt være enn bil til 4500,-

Hadde ikke gjort mer med den enn at den fikk meg fra A til B.

:thumbup: Helt enig. Dette er å blir et gammelt vrak uansett hvor stor spoileren blir. Dersom du har for mye fritid, så vil jeg anbefale deg å gå på skole! Det gjorde jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...