Gå til innhold

Test: OCZ Agility 3 240 GB


Anbefalte innlegg

Hvis 3600.- for 240Gb betegnes som "ikke for mye", er det nok noe galt med meg. ;-) Venter fortsatt på 120Gb SSD'er til under tusenlappen i min del av virkeligheten. Trodde Intel's III-serie skulle klare det, men ser ikke slik ut. Når raser SSD-diskene i pris? ;-)

 

De raser kontinuerlig...

 

Er da ikke mer en ca 1 år siden en 80GB x-25 kosta ca 1700kr så koster D320 80GB under 1100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis 3600.- for 240Gb betegnes som "ikke for mye", er det nok noe galt med meg. ;-) Venter fortsatt på 120Gb SSD'er til under tusenlappen i min del av virkeligheten. Trodde Intel's III-serie skulle klare det, men ser ikke slik ut. Når raser SSD-diskene i pris? ;-)

Prisene var høye for MLC når 80GB kostet 6000kr (x25-M rundt lansering) og 32GB kostet 2500kr (indilinx barefoot rundt lansering IIRC). Jeg var en av de som kjøpte SLC rundt samme tid som var nærmere 5000kr for 32GB (Mtron Pro). Det var høye priser...

 

Nå skal det også nevnes at 240GB er ikke for folk flest som vil ha SSD, det er for de med veldig spesielle behov. For de aller fleste vil 64-80GB holde lenge om det prioriteres riktig, og dette får man til rundt 1000kr, som er ca der smertegrensen går for de fleste.

 

Jeg har satt opp 4 systemer med 32GB SSD, som har gått problemfritt. Jeg har også hatt et med 64GB, som var mer enn nok. Ved siste oppgradering gikk jeg for 256GB (4x64GB i RAID), og har ikke klart å bruke halvparten til noe fornuftig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

carbon_nisse. Lucky you da, måtte sende min agility 3 disk inn og ser det er veldig mange på div forum inkl. ocz sitt eget som sliter med sandforce kontrollerne som er i siste diskene på markedet nå, og det gjelder ikke bare ocz sine. Har heldigvis fått en vertex 3 max iops nå som sålangt ikke har gitt bluescreens.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...