Gå til innhold

Microsoft Norge advarer mot svindlere


Anbefalte innlegg

Man må jo være passe dum, hvis man tror microsoft eller apple ringer, å fortelle deg, at du har 10 virus på pcen.

 

Også sier jeg, har linux jeg. Hvordan kan du ringe meg å påstå jeg har windows?

 

Men er det slik at nummeret også stammer fra microsoft?

Snakker de norsk eller engelsk? Ville vært mere i tvil hvis jeg snakket med en norsk person.

Men jeg spør bare hvordan de har så fått greie på om jeg har virus.

faktiskt så hadde jeg en legitim samtale med en norsk representant fra microsoft som stammet fra et UK nummer. det er mange norske og danske i microsoft verdenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg ventet lenge på denne samtalen, har gledd meg til og få bruke noen minutter på prate med Mr. "I UM FRUM WINDAWS TACH SUPPART", han begynte som dere andre beskriver, fortalte meg at jeg hadde blitt angrepet av et program som lastes ned hver gang jeg er pålogget på internet, jeg spurte han så hva navnet hans var, han nølte og fikk fram David, så jeg sa, David what? han nølte igjen, ble helt stilt, jeg sa igjen, your name was? David? ... nølte Williams, David Williams, jaha, du er i slekt med venus og serena Williams er du? han svarte med at han ikke ville snakke om familien sin, jeg flirte og sa, "it was a joke "bro", did you really think I thought you we're related to some of the richest Tennis players in world, and that you work for som Indian "want to sell you a scam company", no David, I didn't". Det ble stille i den andre enden av røret, så sa han, "sooo, is your computer on? If not can you please turn it on, I think you have been infected by a virus"

trur ikke han fikk med seg at jeg kalte han en scam... Jeg sa vent litt skal slå de på nå, mens du venter kan du lytte til denne sangen, jeg satte på "karma chameleon" lot hele sangen spille seg ferdig, kom tilbake og sa at dataen var på... "fyren var der fortsatt", jeg fulgte instruksen hans, lot han fortelle meg alt, jeg bare satt og jattet med, da alt var ferdig. så sa han, there seems to be a problem, I cannot enter your computer, jeg fortalte han da at jeg hadde en Mac Book, han ble lettere irritert og spurte om det var andre familiemedlemmer med windows... ja sa jeg, men de kan ikke engelsk, har dere ikke norsk techsupport, han sa nei, og beklaget, så sa han goodbye...

 

om dere andre har tid, snakk med dem, men de gir seg aldri, funny stuff...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opplevde å bli ringt opp fra en som hevdet han ringte fra Microsoft. Ringte fra +253 8020308. Googlet nummeret, og det stemmer godt med det jeg leser her.

 

Skjønte fort lunta (hadde hørt om liknende tidligere), men ble brutt før jeg rakk å høre hva han ville :(.

 

Han har ikke ringt tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...